Talpa, een analyse tot nu toe

26 oktober 2005, 08:21

Mediaonderzoek: Carat Insight, de media- en research afdeling van het mediabureau Carat, heeft onlangs in haar online periodiek Hot Spots een eerste balans opgemaakt van Talpa. Een interessante analyse van een zender die pas twee maanden en een beetje in de lucht is. Talpa heeft de belofte gedaan om aan het einde van het jaar een zenderaandeel te hebben op de belangrijke commerci?le doelgroep 20-49 jaar van 10% (18.00-24.00 uur) en dat lijkt, tot op heden, te lukken.

Alle kritiek op Talpa van de afgelopen weken onterecht?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Robin

    Volgens mij toont alles rond Talpa alleen maar aan dat televisie het meest passieve medium ever is. Het interesseert de kijker (zeker in het begin) niet wat er waar uitgezonden wordt. Als ze een gewoonte hebben, leren ze die niet snel af. Dus als ze kijken naar Ned 2, dan kijken ze naar Ned 2. Ook als daar opeens voetbal mist. Ik denk niet dat unieke content op televisie ervoor zal zorgen dat iemand dat op kanaal 38 gaat ophalen. Het medium is daarvoor gewoonweg niet gemaakt…nog niet.


    26 oktober 2005 om 18:54
    loket

    @ Robin: Zou dat de kracht van televisie zijn? Ik denk het wel. Het is een passieve manier van contentconsumptie. Ontwikkelingen als PVR en interactieve televisie snoepen wel kijktijd af, maar kijkers kunnen nou eenmaal niet de hele avond in de weer blijven met de afstandsbediening. Bovendien is televisie een sociaal medium (samenkijken). De hele avond keuzes maken leidt tot conflicten in de huiskamer. Dat houdt niemand vol. De grote bedreiging is de toename van het aantal eenpersoonshuishoudens.


    26 oktober 2005 om 19:09
    venturo

    @mediaonderzoek “PVR en interactieve televisie snoepen wel kijktijd”. dat is dus niet zo, pvr huishoudens kijken meer TV maar minder realtime en dus ook minder (traditionele) reclame…


    27 oktober 2005 om 02:58
    loket

    herstel “live kijktijd”


    27 oktober 2005 om 04:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!