Talpa, een analyse tot nu toe

Talpa, een analyse tot nu toe

Mediaonderzoek: Carat Insight, de media- en research afdeling van het mediabureau Carat, heeft onlangs in haar online periodiek Hot Spots een eerste balans opgemaakt van Talpa. Een interessante analyse van een zender die pas twee maanden en een beetje in de lucht is. Talpa heeft de belofte gedaan om aan het einde van het jaar een zenderaandeel te hebben op de belangrijke commerci?le doelgroep 20-49 jaar van 10% (18.00-24.00 uur) en dat lijkt, tot op heden, te lukken.

Alle kritiek op Talpa van de afgelopen weken onterecht?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Prachtige onderzoeken, prachtige metingen. Wat ik, de adverteerders en wellicht ook Talpa(!) zouden willen weten is de "moodindicator". Sentiment zeg maar want dat is ronduit klote wat voor een belangrijk deel het geringe (relatief) succes zal beïnvloeden. Een goed voorbeeld van dat gedoe is deze kwestie. Kijk unieke content zoals voetbal komt de kijker ook op kanaal 38 ophalen maar andere concurrende programma's hebben veel van de mindee perceptie van Talpa te lijden.

    geplaatst op
  • Volgens mij toont alles rond Talpa alleen maar aan dat televisie het meest passieve medium ever is. Het interesseert de kijker (zeker in het begin) niet wat er waar uitgezonden wordt. Als ze een gewoonte hebben, leren ze die niet snel af. Dus als ze kijken naar Ned 2, dan kijken ze naar Ned 2. Ook als daar opeens voetbal mist. Ik denk niet dat unieke content op televisie ervoor zal zorgen dat iemand dat op kanaal 38 gaat ophalen. Het medium is daarvoor gewoonweg niet gemaakt...nog niet.

    geplaatst op
  • @ Robin: Zou dat de kracht van televisie zijn? Ik denk het wel. Het is een passieve manier van contentconsumptie. Ontwikkelingen als PVR en interactieve televisie snoepen wel kijktijd af, maar kijkers kunnen nou eenmaal niet de hele avond in de weer blijven met de afstandsbediening. Bovendien is televisie een sociaal medium (samenkijken). De hele avond keuzes maken leidt tot conflicten in de huiskamer. Dat houdt niemand vol. De grote bedreiging is de toename van het aantal eenpersoonshuishoudens.

    geplaatst op
  • @mediaonderzoek "PVR en interactieve televisie snoepen wel kijktijd". dat is dus niet zo, pvr huishoudens kijken meer TV maar minder realtime en dus ook minder (traditionele) reclame...

    geplaatst op
  • herstel "live kijktijd"

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.