Super Bowl commercials op iPod

31 januari 2006, 05:45

imageDe Super Bowl is een jaarlijks terugkerend fenomeen met dit jaar een gemiddelde prijs van $2,5 miljoen voor een 30 seconden commercial. Organisator NFL heeft aangegeven dit jaar voor het eerst de commercials ook beschikbaar te stellen voor andere platformen o.a. via NFL.com.

Aanleiding? Klachten van bobo’s die tijdens de wedstrijd in het stadion hun eigen commercial niet konden zien, aldus de USA Today.

Ook adverteerders proberen het maximale uit hun Super Bowl commercial te halen met aanvullende sites. Zo zal Pepsi op brownandbubbly.com, naast de commercial, de nodige andere content beschikbaar stellen met Hip-Hop ster P. Diddy. Burger King zal haar “Eyes will pop and Jaws will drop” commercial op de minisite whopperettes.com beschikbaar stellen.

Budweiser, de grootste Super Bowl adverteerder, zal ook zelf alle commercials beschikbaar stellen voor de iPod via Budweiser.com.

Kortom, die Super Bowl zelf hoeven we helemaal niet meer te zien ;-). Nu hopen op een paar mooie commercials.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Darch

    De commercials waren sowieso al de hoogtepunten van de voorbije (oersaaie) zes edities van de Super Bowl. Hoewel Nipplegate twee jaar geleden natuurlijk de show stal.


    31 januari 2006 om 19:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!