Super Bowl commercials op iPod

De Super Bowl is een jaarlijks terugkerend fenomeen met dit jaar een gemiddelde prijs van $2,5 miljoen voor een 30 seconden commercial. Organisator NFL heeft aangegeven dit jaar voor het eerst de commercials ook beschikbaar te stellen voor andere platformen o.a. via NFL.com.
Aanleiding? Klachten van bobo’s die tijdens de wedstrijd in het stadion hun eigen commercial niet konden zien, aldus de USA Today.
Ook adverteerders proberen het maximale uit hun Super Bowl commercial te halen met aanvullende sites. Zo zal Pepsi op brownandbubbly.com, naast de commercial, de nodige andere content beschikbaar stellen met Hip-Hop ster P. Diddy. Burger King zal haar “Eyes will pop and Jaws will drop” commercial op de minisite whopperettes.com beschikbaar stellen.
Budweiser, de grootste Super Bowl adverteerder, zal ook zelf alle commercials beschikbaar stellen voor de iPod via Budweiser.com.
Kortom, die Super Bowl zelf hoeven we helemaal niet meer te zien ;-). Nu hopen op een paar mooie commercials.
De commercials waren sowieso al de hoogtepunten van de voorbije (oersaaie) zes edities van de Super Bowl. Hoewel Nipplegate twee jaar geleden natuurlijk de show stal.