Het succes van The Avocado Show verklaard door oprichter Ron Simpson

20 augustus 2019, 13:00

“De dag vóór de lancering is de laatste dag geweest dat mijn leven normaal was”

Hoe werd een restaurant in Amsterdam in één klap een wereldhype? Volgens Ron Simpson (creatief ondernemer en oprichter The Avocado Show) past een goed idee op een bierviltje. Is dat de succesformule achter The Avocado Show? Of is er meer?

Creatief ondernemer Ron Simpson is jarenlang werkzaam geweest als marketeer voor diverse brands, onder andere Red Bull, Nike, Bacardi, ID&T, Moët & Chandon en Sony. Hij wordt omschreven als entrepreneur, artiest en levensgenieter pur sang. Zijn laatste ondernemer-avontuur is food start-up The Avocado Show. Wat begon als één restaurant in de Amsterdamse Pijp groeide uit tot een global brand en franchise.

Een goed idee

“Ons idee ging viral bij het posten van de eerste simpele foto waarop ons restaurant te zien was. Een goed idee heeft niet altijd goede content nodig: als het duidelijk is en een doelgroep aanspreekt, werkt het. In ons geval was het ‘Vrienden in Amsterdam openen avocadorestaurant’ en boem, daar gingen we! We hebben honderd landen de headlines gehaald met ons idee: we waren wereldnieuws. Het hield niet op!”

“Het succes verklaar ik door de juiste timing en uitvoering”

“Mijn verklaring van het succes is timing en uitvoering. Ons concept is leuk, speels, sterk en origineel, maar er zijn misschien wel eerdere pogingen gedaan. De eerste tien veganrestaurants zijn ook mislukt, omdat ze te vroeg werden opgericht of omdat het niet op social media werd opgepakt. In ons geval hadden we fantastische content in een tijd waarin foto’s en video’s heel makkelijk over de hele wereld verspreid worden. Er was nog geen speciaalzaak, terwijl letterlijk honderd miljoen mensen iedere dag avocado’s eten. Dan heb je origineel nieuws. Het was geen reclameboodschap die we probeerden te pushen, maar ons nieuws maakte honderd miljoenen mensen blij, en dan gaat het vanzelf.”

Benieuwd naar het verhaal van Simpson? Bekijk dan de hele aflevering:

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief