Succes met roadblock ads

Succes met roadblock ads

Deze week maakte Penton Media Inc. bekend dat er zeer goede resultaten worden behaald met “roadblock” of “takeover” advertentie campagnes op het Windows en .NET Magazine Network. De gemiddelde click-through ratio ligt tussen de 9% en 25%. Ter vergelijking, volgens de laatste cijfers van het Interactive Advertising Bureau (IAB) liggen de gemiddelde click-through ratio’s voor een banner campagne tussen 0.2% en 0.6%.

Roadblock of takeover ad campagnes zijn niet nieuw maar kennen we al vanaf medio 2001. Op het net zijn dan ook interessante discussies en cases beschreven:

Roadblock Specs, Windows & .NET Magazine
Yahoo! Essential Marketing Solutions
New Online Ad Directions, Wilsonweb
Yahoo Explores Active Ads, May 2001
Fox Launches “Takeover” Ads on Portals, June 2001
AT&T Wireless’ mLife Campaign Enters Phase Two, February 2002
IAB unveils new online ad formats, May 2003
Takeovers on the Up and Up, April 2003
Success with Roadblock Ads, June 2003

Bureaus:
http://www.eyeblaster.com/
http://www.unitedvirtualities.com/
http://www.unicast.com/
http://www.mediaiprom.com/
http://www.nextads.net/

In Nederland heeft Eyeblasters campagnes lopen op:
Adlink, Reed Business (Zibb.nl), Quotemedia, Business Nieuws en Webads


Geplaatst in

Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.