Studenten in heel Nederland bedenken nieuwe smartwatch-apps

4 juni 2014, 12:33

In heel Nederland hebben studenten de afgelopen maand nagedacht over nieuwe apps voor zogenaamde wearable devices: gadgets die je op je lijf draagt, zoals bijvoorbeeld een smartwatch. De ideeën konden worden ingestuurd voor de competitie We Are Able van techblog Numrush, dat samen met Samsung Nederland op zoek ging naar het beste idee voor een nieuwe app.

Om de actie onder nieuwe-mediastudenten te promoten, werden onder meer gastcolleges gegeven op de Hogescholen van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Meer dan 70 studenten in heel Nederland namen deel aan de actie en de in totaal 45 inzendingen kwamen van hogeschool- en universitaire studenten uit Delft, Leeuwarden, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Enschede, Nijmegen, Deventer en Boxtel.

Sinds dit weekend is het niet meer mogelijk om nieuwe app-ideeën in te sturen, maar er kan nog tot en met 11 juni door het publiek gestemd worden op de beste inzendingen. Koplopers in de strijd om de publieksprijs zijn onder meer Radial, een app die je een notificatie stuurt op je horloge als een van je Facebook-vrienden fysiek bij je in de buurt is, zodat je in het echt af kunt spreken.

Ook populair is de Voicechat-app, waarmee je via je smartwatch gesproken berichten kunt uitwisselen met bekenden, in plaats van bijvoorbeeld sms-jes of WhatsApp-berichten. Handige apps zijn er ook, zoals de Dr Pill-app, die een seintje geeft als je je medicijnen moet innemen of de ‘rustige dagplanner-app’ Amble, die je agenda en afspraken als een soort van zonnewijzer weergeeft op je display.

Het publiek kan nog tot 11 juni a.s. stemmen op alle inzendingen. Op die dag worden de winnaars van de publieksprijs bekendgemaakt tijdens de finale bij Rockstart in Amsterdam. Eind deze week wordt bekend welke apps door de vakjury genomineerd worden voor de titel ‘Beste Smartwatch App idee van Nederland’. De 6 finalisten zullen hun app idee tijdens de finale pitchen voor de jury en het aanwezige publiek.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Jazlynn

    I don´t know how you do it.. but you always manage to color with the exact same colors that´s in your lovely paper stacks.. Beautiful Colors too.. and Papers are lolyev..Great Card!! :o)Have a Great Weekend Bev!! :o)


    12 juli 2016 om 01:45
    Arthia

    In een gedigitaliseerde samenleving zijn studenten de eerste bijdragers aan de informatieruimte. Sterker nog, bijna 74% van alle studenten uit Nederland heeft zowel een Applewatch als Macbook.


    3 september 2020 om 05:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!