Steken MarketingTribune en Magis Marktonderzoek hun kop in het zand?

Steken MarketingTribune en Magis Marktonderzoek hun kop in het zand?

Steken MarketingTribune en Magis Marktonderzoek hun kop in het zand?Volgens een recent artikel in MarketingTribune zouden op basis van een onderzoek uitgevoerd door Magis Marktonderzoek voor b2b-bedrijven vakbladen nog steeds het belangrijkste informatiemedium zijn om met hun doelgroep te communiceren. Volgens het onderzoek blijken vakbladen met 89,8% het belangrijkste medium gevolgd door internet (55,3%), vakbeurzen (47,1%), dagbladen (46,6%) en vertegenwoordigers (42,9%). Deze resultaten zijn echter afkomstig van een onderzoek uit 2002 (pdf).

Naar aanleiding daarvan heb ik vorige week een email gestuurd naar zowel MarketingTribune als Magis Marktonderzoek. Als je vakbladen wilt vergelijken met internet, kom dan met actuele cijfers. Of geef op zijn minst aan dat je cijfers uit 2002 hebt gebruikt. Vooralsnog heb ik van beiden geen reactie ontvangen. Struisvogelpolitiek, bewust adverteerders zand in de ogen strooien of is hier gewoon sprake van een menselijke fout?

Update
Inmiddels contact gehad met zowel MarketingTribune als Magis Marktonderzoek waaruit blijkt dat het inderdaad gaat om een onderzoek uit 2000. MarketingTribune heeft deze aanvullende informatie netjes vermeld in het nieuwe nummer van het tijdschrift.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Beste Marco,

    Ik wil u met alle plezier antwoorden, maar ik heb noch op mijn eigen mail, noch op de redactiemail uw boodschap aangetroffen. Zou u mij svp op mijn e-mailadres kunnen mailen?

    MvG
    Fred Sengers
    hoofdredacteur MarketingTribune

    geplaatst op
  • Hallo Fred, ik heb net beide emails naar je geforward.

    geplaatst op
  • Kreeg net een reactie terug van Fred waaruit blijkt dat het inderdaad gaat om een onderzoek uit 2002. MarketingTribune zal in een volgend nummer de lezers hierover informeren. Wat mij betreft is daarmee de kous af.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.