Steken MarketingTribune en Magis Marktonderzoek hun kop in het zand?
Volgens een recent artikel in MarketingTribune zouden op basis van een onderzoek uitgevoerd door Magis Marktonderzoek voor b2b-bedrijven vakbladen nog steeds het belangrijkste informatiemedium zijn om met hun doelgroep te communiceren. Volgens het onderzoek blijken vakbladen met 89,8% het belangrijkste medium gevolgd door internet (55,3%), vakbeurzen (47,1%), dagbladen (46,6%) en vertegenwoordigers (42,9%). Deze resultaten zijn echter afkomstig van een onderzoek uit 2002 (pdf).
Naar aanleiding daarvan heb ik vorige week een email gestuurd naar zowel MarketingTribune als Magis Marktonderzoek. Als je vakbladen wilt vergelijken met internet, kom dan met actuele cijfers. Of geef op zijn minst aan dat je cijfers uit 2002 hebt gebruikt. Vooralsnog heb ik van beiden geen reactie ontvangen. Struisvogelpolitiek, bewust adverteerders zand in de ogen strooien of is hier gewoon sprake van een menselijke fout?
Update
Inmiddels contact gehad met zowel MarketingTribune als Magis Marktonderzoek waaruit blijkt dat het inderdaad gaat om een onderzoek uit 2000. MarketingTribune heeft deze aanvullende informatie netjes vermeld in het nieuwe nummer van het tijdschrift.
Beste Marco,
Ik wil u met alle plezier antwoorden, maar ik heb noch op mijn eigen mail, noch op de redactiemail uw boodschap aangetroffen. Zou u mij svp op mijn e-mailadres kunnen mailen?
MvG
Fred Sengers
hoofdredacteur MarketingTribune
Hallo Fred, ik heb net beide emails naar je geforward.
Kreeg net een reactie terug van Fred waaruit blijkt dat het inderdaad gaat om een onderzoek uit 2002. MarketingTribune zal in een volgend nummer de lezers hierover informeren. Wat mij betreft is daarmee de kous af.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!