Steeds minder nieuwe reclame

21 januari 2004, 20:46

De Ster meldt dat er deze maand tot nu toe bijna de helft minder nieuwe commercials zijn aangeleverd dan vorig jaar in de maand januari.

?Die kerstcommercial van Coca-Cola is een goed voorbeeld. Of de spotjes van ‘Kips leverworst’. En het deuntje ‘Kip, het meest veelzijdige stukje vlees’ is ook weer terug.’ Ook branchevereniging Pragma heeft voorbeelden: ?De makers van het ijsje ‘Fruitjoy’ hebben al lang dezelfde reclame. En die van Hertog IJs ook’, zegt directeur Joris van Zoelen. ?In sommige gevallen is het niet eens erg. Vinden mensen de reclame zelfs leuk. Op de radio gebeurt trouwens hetzelfde.’ Blanchard wijt het aan de slechte economie. ?Om toch gezien te worden halen ze trouwens ook spotjes uit het buitenland. Nemen ze bijvoorbeeld een reclame die in ons land nieuw is, maar in Australi? al vaak is uitgezonden.’

De Stichting ter Promotie en Optimalisatie van Televisiereclame (SPOT) hoort dezelfde geluiden. ?Ik kan het niet staven, maar volgens mij worden er minder filmpjes gedraaid’, zegt directeur Paul van Niekerk. Alleen IP ziet m??r nieuwe reclames.

Bron:

http://www.adformatie.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!