Steeds meer TV-commercials eerst op Internet te zien

Steeds meer TV-commercials eerst op Internet te zien
, Reddion
@alexstil

Sinds een aantal dagen is de nieuwe AXE commercial op verschillende websites te vinden, en dat terwijl de officiele versie pas over een paar weken in Nederland op TV komt.

Het komt steeds vaker voor dat commercials van fabrikanten sneller online te vinden zijn dan dat ze op TV worden uitgezonden. BMW was daar al een goed voorbeeld van, maar recentelijk is ook de Pepsi Gladiators-commercial via internet wereldberoemd geworden. Deze commercial heb ik in Nederland nog niet op televisie gezien.

Nieuwe AXE CommercialDe groei van ADSL en kabel zorgt ervoor dat het voor steeds meer mensen makkelijker wordt goede kwaliteit films te bekijken. Het wachten is op adverteerders die primair internet met streaming video gaan inzetten. Het lijkt me pas echt interessant worden als adverteerders online gaan testen met verschillende versies van commercials. Laat de kijkers maar bepalen wat er uiteindelijk als TV spot wordt uitgezonden.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Je slaat de spijker op zijn kop Alex en het is precies waar ik al een tijdje op zit te broeden. Mijn eerste stappen in die richting zijn tv-commercials.pagina.nl.

    Goed verhaal in dit kader is ook het item over @dvertainment van AT.

    geplaatst op
  • He Alex,

    Die Danny Kleine site is fake en je zit er waarschijnlijk zelf achter: clever, maar net niet clever genoeg!

    geplaatst op
  • Hoi Alex, verwacht natuurlijk wel een goed verhaal nu. Als je hier niet achter zit dan is er niets aan de hand. Als je er wel achter zit dan ben ik uiteraard erg verbaasd, ondanks het feit dat ik het een slimme marketingtruuk vindt.

    geplaatst op
  • Ha marco, ik wil graag even reageren op de axe actie. We zijn verbaasd te zien dat deze actie zo'n heftige reactie heeft uitgelokt. Het was ons inziens eens een andere/leuke manier om een nieuw film te introduceren, Wij wilden een bepaalde mystiek rondom het merk Axe creëren. Waarbij het onze intentie was om de herkomst van de film in eerste instantie even niet te onthullen. Uiteraard was het gepland om dit na enkele dagen wél te laten zien - en dat kun je ook afleiden aan de mailing die we gisteren verzonden hebben naar 16000 mensen waarin we mensen die op de hoogte gehouden wilden worden verwijzen naar een pagina waar onder meer deze film op te zien is. Een dergelijke manier om iets onder de aandacht te brengen is zeker niet nieuw. Kijk maar hoe de blair witch project ooit eens gestart is.

    Om bezoekers naar de site te trekken hebben we enkele postings gedaan, waar ook positief op gereageerd werd door veel mensen. Op deze site heb ik toen ook bovenstaande posting gedaan. Met mijn naam en bedrijfsnaam als afzender. Dit geeft aan dat we bewust niet tot het uiterste zijn gegaan om de afkomst van de film te verhullen.

    Vind het erg jammer we mensen met deze actie tegen de borst gestuit hebben.Dat was zeker niet de bedoeling. Ik hoop met dit bericht in ieder geval weer duidelijkheid te hebben gegeven.

    geplaatst op
  • Heb inmiddels het verhaal kunnen lezen op Geenstijl, Emerce en tal van weblogs. Je hebt in ieder geval de aandacht getrokken met de actie. De vraag is natuurlijk of dit de aandacht is die je wilde bereiken.

    geplaatst op
  • Wat denk jezelf.....

    geplaatst op
  • Ik heb mijn mening geprobeerd weer te geven in een kort artikel dat je hier kunt vinden.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.