Steeds meer TV-commercials eerst op Internet te zien

6 februari 2004, 15:08

Sinds een aantal dagen is de nieuwe AXE commercial op verschillende websites te vinden, en dat terwijl de officiele versie pas over een paar weken in Nederland op TV komt.

Het komt steeds vaker voor dat commercials van fabrikanten sneller online te vinden zijn dan dat ze op TV worden uitgezonden. BMW was daar al een goed voorbeeld van, maar recentelijk is ook de Pepsi Gladiators-commercial via internet wereldberoemd geworden. Deze commercial heb ik in Nederland nog niet op televisie gezien.

Nieuwe AXE CommercialDe groei van ADSL en kabel zorgt ervoor dat het voor steeds meer mensen makkelijker wordt goede kwaliteit films te bekijken. Het wachten is op adverteerders die primair internet met streaming video gaan inzetten. Het lijkt me pas echt interessant worden als adverteerders online gaan testen met verschillende versies van commercials. Laat de kijkers maar bepalen wat er uiteindelijk als TV spot wordt uitgezonden.

Alex Stil
CEO bij Reddion

Categorie
Tags

30 Reacties

    The Maxican

    He Alex,

    Die Danny Kleine site is fake en je zit er waarschijnlijk zelf achter: clever, maar net niet clever genoeg!


    11 februari 2004 om 14:26
    media

    Hoi Alex, verwacht natuurlijk wel een goed verhaal nu. Als je hier niet achter zit dan is er niets aan de hand. Als je er wel achter zit dan ben ik uiteraard erg verbaasd, ondanks het feit dat ik het een slimme marketingtruuk vindt.


    11 februari 2004 om 17:35
    alexstil

    Ha marco, ik wil graag even reageren op de axe actie. We zijn verbaasd te zien dat deze actie zo’n heftige reactie heeft uitgelokt. Het was ons inziens eens een andere/leuke manier om een nieuw film te introduceren, Wij wilden een bepaalde mystiek rondom het merk Axe creëren. Waarbij het onze intentie was om de herkomst van de film in eerste instantie even niet te onthullen. Uiteraard was het gepland om dit na enkele dagen wél te laten zien – en dat kun je ook afleiden aan de mailing die we gisteren verzonden hebben naar 16000 mensen waarin we mensen die op de hoogte gehouden wilden worden verwijzen naar een pagina waar onder meer deze film op te zien is. Een dergelijke manier om iets onder de aandacht te brengen is zeker niet nieuw. Kijk maar hoe de blair witch project ooit eens gestart is.

    Om bezoekers naar de site te trekken hebben we enkele postings gedaan, waar ook positief op gereageerd werd door veel mensen. Op deze site heb ik toen ook bovenstaande posting gedaan. Met mijn naam en bedrijfsnaam als afzender. Dit geeft aan dat we bewust niet tot het uiterste zijn gegaan om de afkomst van de film te verhullen.

    Vind het erg jammer we mensen met deze actie tegen de borst gestuit hebben.Dat was zeker niet de bedoeling. Ik hoop met dit bericht in ieder geval weer duidelijkheid te hebben gegeven.


    12 februari 2004 om 16:33
    media

    Heb inmiddels het verhaal kunnen lezen op Geenstijl, Emerce en tal van weblogs. Je hebt in ieder geval de aandacht getrokken met de actie. De vraag is natuurlijk of dit de aandacht is die je wilde bereiken.


    12 februari 2004 om 17:53
    alexstil

    Wat denk jezelf…..


    12 februari 2004 om 18:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief