Startpagina kiest voor Colonel Parker

9 september 2005, 10:57

Startpagina heeft na een competitie gekozen voor reclamebureau Colonel Parker. Colonel Parker heeft deelgenomen aan de pitch in samenwerking met Crossmedia Concepts/Red Goat. Tot op heden had Startpagina geen relatie met een reclamebureau. Startpagina start het komend najaar met een reclamecampagne. Met deze campagne wil Startpagina meer bekendheid geven aan de vele mogelijkheden die zowel Startpagina.nl als de ruim 4.600 dochterpagina?s bieden.

?Via Startpagina halen geweldig veel bezoekers het beste uit internet?, aldus Bert Wiggers, directeur van Startpagina. ?Onze 1.700 paginabeheerders worden door hun bezoekers gezien als experts op hun eigen gebied. De snelle groei van de afgelopen jaren hebben we vooral te danken aan de toewijding en het enthousiasme waarmee zij hun pagina?s beheren. Met de campagne die we gaan voeren willen we juist de rol van die dochterpagina?s benadrukken en daarmee het eigen gezicht van Startpagina versterken.?

Lianne van der Kruk is sinds juni 2007 werkzaam bij ilse media dochter newrulez 'the youth interaction company'. newrulez is een 'mediabedrijf nieuwe stijl', waar wordt geopereerd op het raakvlak tussen marketing en media. Newrulez ontwikkelt en exploiteert sites voor en door jongeren, waaronder onder andere: Kaboem.nl, Cu2.nl, Shopgirl.nl, Fancy.nl, Extrafris.nl, Partyscene.nl en Girlscene.nl. Voordat zij aantrad bij newrulez was Van der Kruk werkzaam bij ilse media in diverse marketing en development functies. In de laatste vier jaar als manager marketing en communicatie. Projecten: Invoering nieuwe Corporate ID voor ilse media (de vingerafdruk) Opzetten & ontwikkeling cursus Crossmedia A in samenwerking met SRM (start januari 2007) Consumenten marketingcampagne voor Startpagina (de fluisteraar, het restaurant en acupunctuur commercials, 2006) Sponsoring van de Dam tot Damloop door Startpagina Alle persberichten van ilse media Opzet van STIR en verdere ontwikkeling (mede-initiatiefnemer en oud bestuursvoorzitter) ilse media events: ilse media offline (2005) en ilse media 2.0 (2006) Sponsoring door ilse media van Picnic '06 TV-campagne voor ilse mail (januari 2004) Zoek het zomerwoord - zoekactie op ilse.nl (2003) Aanlevervoorwaarden - onderhandelingen tussen 5 internetexploitanten en PMA digital Voordat ze bij ilse media kwam werken werkte Lianne van der Kruk in Moskou bij Independent Media. Daar viel de website van de Moscow Times (www.themoscowtimes.com) onder haar verantwoordelijkheid. "Ik heb letterlijk met de voetjes in de modder de ins en outs van internet geleerd. Zakendoen met een Russische programmeur, die al mijn mailtjes eerst door een vertaalprogramma moest halen leerde mij een stuk meer over mijn eigen vak: communicatie. Wil je leren to the point te communiceren? Dan is dit echt een aanrader :-)"

Categorie
Tags

11 Reacties

    media

    Nog geen dag geleden dat we bekend hebben gemaakt dat ilse media een belang neemt in marketingfacts en we krijgen het eerste persbericht al voor onze kiezen 😉

    Grapje! Als het nieuws is dat past bij Marketingfacts lekker laten komen Lianne. En als we het er niet mee eens zijn merk je dat vanzelf in de reacties.

    Wat ik me in dit geval wel afvraag, wat wil startpagina met deze campagne bereiken? Wat zijn dan die mogelijkheden die startpagina en haar dochters bieden en aan wie? Consumenten of adverteerders?


    9 september 2005 om 17:18
    harry

    Dit geloof je toch niet; de marketing managester van ilse media plaatst gewoon een eigen ondernemingsbericht als ware het nieuws voor de marketing community?

    Inderdaad, als het nieuws is ‘laat het maar lekker komen’ maar de selectie van een reclamebureautje..?

    Tot ziens en vaarwel marketingfacts.nl Gauw verder naar frankwatching en frank-ly en uiteraard Venturo!


    9 september 2005 om 18:40
    media

    Het zal mij eerlijk gezegd ook een worst zijn welk bureau het gaat doen; waar ik wel benieuwd naar ben is wat en wie startpagina nu precies wil bereiken met deze campagne.

    Vwb plaatsten van ondernemingsberichten; we zijn hier allemaal marketeers die met enige regelmaat schrijven over ons eigen werk. Daar is in mijn optiek ook niets mis mee zolang het nieuwswaarde heeft. Ik geloof in de zelfregulerende werking van de lezers dus als er meerdere lezers zijn die het er niet mee eens zijn dan wordt dat wel gemeld in de reacties en is het voor de blogger duidelijk dat hij (of zij) op de verkeerde weg zit.


    10 september 2005 om 05:34
    Roel

    Colonel Parker is, naar ik heb begrepen, geen bureautje maar daar werken de makers van Nederlands meest bekende en bekroonde campagnes.

    Lijkt me wel degelijk relevant bij een dergelijk bericht voor marketingfacts.

    Way to go Lianne en succes met de campagne !


    10 september 2005 om 08:54
    Peter

    Ik zit eerlijk gezegd ook niet zo te wachten op dit soort berichten. Als er inhoudelijk zou worden ingegaan op de campagne dan is het nog tot daar aan toe. Dit bericht hoeft van mij niet.

    @lianne, ik zie van jou alleen nog posts over STIR en ilse… niet echt een waardevolle toevoeging voor dit blog in mijn optiek.


    10 september 2005 om 11:10
    media

    @Peter: Niet met je eens. De postings over de STIR hebben wel degelijk een toegevoegde waarde op dit weblog. Bovendien, als je naar de reacties kijkt dan heeft ze daarin een aantal aanvullende zaken toegelicht. Ook dat heeft een toegevoegde waarde. Dat niet iedereen even aktief post is nog geen reden dat hun bijdragen geen waarde hebben.


    10 september 2005 om 11:19
    loket

    Wat zie ik nou? Gaat ‘Peter’ zich negatief uitlaten over STIR. Misschien kan ‘Peter’ zich bekend maken . . .


    10 september 2005 om 18:15
    LianneK

    @Marco

    Startpagina en haar dochters bieden vooral een bijzondere selectie van links op zo’n 4600 gebieden. De leukste anekdotes zijn die van mensen uit mijn eigen omgeving, zoals Paul, die voor de zoveelste keer naar New York ging, maar toch een nieuwe ervaring hoopte te beleven. Via de newyork.pagina.nl vond hij ‘echte’ New Yorkers, die op vrijwillige basis gidsen en het echte New York laten zien. Dit droeg bij aan een echte leuk ervaring voor een doorgewinterde New York-ganger. Wij denken dat veel meer mensen van de kennis van pagina-beheerders kunnen profiteren en dat gaan we dus vertellen. De campagne is dus voornamelijk gericht op consumenten.

    @ Harry – Ben het met je eens dat het soms lastig is om te bepalen of ik een bericht moet plaatsen wanneer het over ilse media zelf gaat. Toch denk ik dat in dit geval het wel degelijk om nieuws gaat. Startpagina is één van de grootste Nederlandse Internetmerken. Toch hebben we nog nooit iets aan promotie gedaan anders dan het zo goed mogelijk faciliteren van paginabeheerders van de Startpagina dochterpagina’s. In mijn mening is dit dus wel degelijk marketingnieuws. Maar daar hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn..

    @ Roel – Dankjewel. Ik ben ervan overtuigd dat we met de creatieven van Colonel Parker veel kunnen bereiken… To be continued dus.


    10 september 2005 om 19:02
    Nick-E

    @Lianne, Ik denk dat het succes van Startpagina.nl een duidelijk voorbeeld is van geslaagde Buzzmarketing. Ik zie daarom niet in waarom doormiddel van reclamecampagnes onnodig veel geld over de balk gegooid gaat worden. Investeer liever in meer buzzmarketing! Veel effectiever.


    10 september 2005 om 19:18
    LianneK

    Nick, eens. Het allermooist zou zijn als je buzz-marketing vantevoren precies zou kunnen plannen. Voor Startpagina zijn we op een punt beland waar we de buzz was kracht willen bijzetten. Maar die buzz zal blijven. Daar investeren we inderdaad in.


    10 september 2005 om 19:53
    media

    Dank voor je reactie Lianne, het is me nu duidelijker wat startpagina beoogt met de campagne. Ben benieuwd naar de uitwerking en zal het zeker volgen!

    Nog even terug naar het plaatsen van ‘dit soort berichten’. Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen hier problemen mee hebben. Hoe vaak krijg je de gelegenheid om met marketeers van bedrijven in discussie te gaan over hun werk? Het is toch geweldig om te zien dat marketeers trots zijn op hun werk, dit hier willen plaatsen en zich daardoor kwetsbaar opstellen doordat men kritiek kan verwachten. En die kritiek is ook prima mits onderbouwd en opbouwend want uiteindelijk willen we er allemaal van leren zodat we het een volgende keer nog beter kunnen doen.

    Lianne en alle andere bloggers op Marketingfacts, blijf vooral ook schrijven over je eigen werk!


    11 september 2005 om 05:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!