SPSS: Commerciele kansen blogs onderbenut

SPSS: Commerciele kansen blogs onderbenut

SPSS: Commerciele kansen blogs onderbenutDe snelle groei van blogs en online communities biedt organisaties een schat aan waardevolle marketing- en business development-informatie zonder dat ze zich daarvan bewust zijn. Althans dit stelt SPSS, wereldwijde leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics, in een persbericht eerder deze week.

De grote hoeveelheid ongestructureerde tekst die bloggers en andere surfers online produceren bevat volgens SPSS kant-en-klare commerci? gegevens; het is een kwestie van die informatie op de juiste manier blootleggen.

Zo simpel als SPSS het stelt is het natuurlijk niet. Maar dat het voor sommige bedrijven commercieel interessant is om de blogosfeer te monitoren, dat is juist. Ik wijs nogmaals op de lijst van gratis tools om hiermee zelf aan de slag te gaan.

Veel interessanter dan deze analysetools is wat ga je vervolgens met die informatie doen? Hoe interpreteer je de data? Welke acties onderneem je (of juist niet)? En wie is daarvoor verantwoordelijk?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.