Sponsoring gegroeid met tien procent

Sponsoring gegroeid met tien procent

Adverteerders hebben vorig jaar vaker sponsoring ingezet, in bestedingen was er een toename van tien procent. Dit zegt het in sponsoring gespecialiseerde bureau SponsorClick, dat actief is in de Verenigde Staten, Engeland en Frankrijk. Volgens SponsorClick zullen de bestedingen dit jaar wederom groeien, met veertien procent.

Bron:
http://www.sponsorclick.com/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • De uitgaven voor sponsoring in Nederland zullen in 2003 met 3 tot 4 procent stijgen. Sportsponsoring gaat plaatsmaken voor maatschappelijke sponsoring.

    Dat blijkt uit een onderzoek van het vakblad Sponsor Magazine onder honderd voor sponsoring verantwoordelijke managers uit het Nederlandse bedrijfsleven. 31 Procent van de ondervraagde sponsors laat weten dat de budgetten gelijk blijven in vergelijking met vorig jaar. 20 Procent zegt dat de budgetten dit jaar tussen de 0 en 10 procent zullen dalen, 15 procent zegt zelfs dat dit met meer dan 10 procent gaat gebeuren. Toch concludeert Sponsor Magazine dat de uiteindelijke balans niet negatief zal zijn. Tegenover de bij elkaar opgeteld 35 procent bedrijven waar de sponsorbudgetten zullen dalen, staat 34 procent van de bedrijven waar de budgetten wel zullen stijgen. Bij 19 procent ervan zelfs met meer dan 10 procent. De totale uitgaven voor sponsoring bedragen in 2003 naar schatting ongeveer 1 miljard euro. Op de vraag welke trends men ziet voor 2003 antwoordt eenderde van de ondervraagden dat sportsponsoring plaats gaat maken voor maatschappelijke sponsoring. Dat antwoord is opvallend omdat uit een andere vraag in het benchmarkonderzoek blijkt dat maar 12 procent van de bedrijven ook daadwerkelijk een dergelijke verschuiving in budgetten van plan is. Een kwart denkt dat sponsoring in 2003 verder groeit ten koste van traditionele reclame.

    Bron:
    http://www.adformatie.nl/nieuws/index.html#Item23629

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.