SpinAwards 2004: Beste Online Campagne

SpinAwards 2004: Beste Online Campagne

ReclameWeek besteedde de afgelopen periode wekelijks aandacht aan de inzendingen voor de SpinAwards. Ook Marketingfacts zal deze week dagelijks even stilstaan bij de inzendingen van dit jaar. Vandaag de inzendingen voor de beste online campagne van 2004.

In de categorie ‘beste totale online campagne’ heeft de vakjury vijf inzendingen genomineerd. De jurering zal geen gemakkelijke opgave zijn, want tussen de 45 inzendingen zit veel goed werk. Dat vindt ook juryvoorzitter Joost Nienhuis van Microsoft Nederland. ‘Het waren veel meer inzendingen dan vorig jaar en we zagen echt dat het kwaliteitsniveau omhoog is gegaan. Ook de onderlinge verschillen zijn kleiner. En er zijn meer verschillende segmenten vertegenwoordigd, dat betekent dat de markt in beweging is.’ De jury van de categorie ‘beste totale online campagne’ was het over het algemeen redelijk eens (‘hoewel de emoties af en toe hoog opliepen’) wat resulteerde in nominaties voor MediaMonks, Qi, .bone en Proximity.

De genomineerden voor de beste online campagne

BeerTender (Heineken Nederland BV, Qi)
Game Boy Advance Sp Tribal Edition (Nintendo of Europe, Mediamonks)
Heineken EK campagne 2004 (Heineken Nederland BV, Qi)
Pickwick Afternoon Spirit (Pickwick, .bone/FHV/BBDO/Framfab)
Sms is de boodschap (KPN Mobiel Hi, Proximity)

Voor leden van marketingfacts is het betreffende artikel uit ReclameWeek hier te downloaden.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Apart, die Beertender campagne via Marktplaats.

    geplaatst op
  • Hoe zo apart? Je zou voor de aardigheid eens goed moeten rondkijken op de (internationale) online marktplaatsen en veilingen en je zult versteld staan hoe vaak marketeers dit middel inzetten. Heb me altijd wel afgevraagd wat het effect is. Iemand?

    geplaatst op
  • Heel slim het inzetten van Marktplaats. De hele campagne van Beertender zit overigens goed in elkaar. Zag het verslag op Frankwatching van alle cases gisteren in Utrecht. Erg leuk. Johan

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.