SpillGroup Empire: 1 miljard jaarlijkse gamer

8 mei 2008, 02:45

Er zijn een paar internationale internetbedrijven in Nederland en de Spillgroup is daarvan wellicht de minst bekende. 75 miljoen gamers komen maandelijks naar de 40 portals zoals www.spelletjes.nl en alle internationale varianten zoals girlsgogames.com met 900k dagelijkse bezoekers. Het bedrijf exploiteert leasure games die ze zelf maken in China of van partners als het voormalige zylom.com, een ander Nederlands gaming powerhouse (eerder door real.com overgenomen).

Spillgroup startte in 2000, heeft nu 160 mensen waarvan de helft werkt in de door de bekende blogger Marc van der Chijs gestartte office in China. Van der Ende investeerde vorig jaar in het bedrijf wat nu meer dan 10 miljoen euro omzet doet. Met een miljard bezoeken per jaar betekent dat 1 cent omzet per 15 minuten speeltijd hetgeen nog flink gaat groeien. Oprichter Peter Driessen geeft een tour rond zijn bedrijf en vertelt over de achtergronden.

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

7 Reacties

    Emanuel

    Super interview. Het is Spillgroup gegund dat ze zo snel groeien.

    @ Vincent Dit interview is voor mij 1 van de beste tot nu toe 🙂 Ik ben benieuwd of je binnenkort ook langs Ilse Media ga.


    8 mei 2008 om 05:29
    media

    Sluit me bij Emanual aan; goed interview dat een interessante kijk geeft op Spillgroup. Leuk ook om een aantal bekenden voorbij te zien komen in de video.

    Wat ik me wel afvraag of iemand enig idee heeft hoeveel advertentiegeld er op dit moment naar (online) gaming in Nederland? Spillgroup heeft het over een omzet van ruim 10 miljoen euro, maar dat is wereldwijd (en niet alleen advertising neem ik aan?).


    8 mei 2008 om 05:40
    Ivo

    @vincent: Misschien heb ik wat gemist maar waarom staat er “als het voormalige zylom.com” zylom bestaat toch gewoon nog en wordt nog steeds als merk gebruikt?


    8 mei 2008 om 06:27
    henkjanwinkeldermaat

    Mooi interview Vincent. Leerzaam ook voor interviewers, je lijkt bijna gewoon meer te weten van de inhoud dan de geïnterviewde, dat levert goede content op. Thanks, ik ben weer helemaal geïnformeerd over SpillGroup binnen een korte tijd. En weet meteen hoe die mensen erbij zitten. Leuk.


    8 mei 2008 om 08:08
    vincente

    @emanuel dank je! Joris van Heukelen zou me al weken uitnodigen maar ga nog een keer vragen

    @Marco de ‘meer dan 10 miljoen’ was lekker vaag. Met 160 mensen en 50% afdracht aan partners van games doen ze vast veel meer wereldwijd. Ik wist dat Zylom toen ze overgenomen werden 7 miljoen sales deed internationaal.

    @Ivo omdat iedereen het bij Spillgroup het over REAL en het voormalige ZYLOM had.

    @henk-jan bloos bloos bloos!


    8 mei 2008 om 11:56
    Justecommerce

    Hoi Vincent, Mooi interview en wat een bedrijf! Knap hoor!


    11 mei 2008 om 19:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!