Speculaties over marktaandeel Firefox

Speculaties over marktaandeel Firefox

Speculaties over marktaandeel FirefoxHet is aardig om te zien hoe de media speculeert over het marktaandeel Firefox. De schattingen lopen uiteen van 1,0 tot 20% (zie ook: Firefox gaat voor 10 procent van de websurfers).

Gisteren zette Planet de cijfers van weblogs als Geenstijl en Mijnkopthee af tegen de cijfers van Startpagina. De weblogs zouden te specialistisch zijn en daardoor een verkeerd beeld geven. Startpagina met meer dan 3,5 miljoen dagelijkse gebruikers zou een beter beeld geven van de huidige situatie. Planet gaat daarbij echter voorbij aan het feit dat de gemiddelde startpaginagebruiker niet echt representatief is voor de gemiddelde internetgebruiker.

Voor de verschillende dochterpagina’s is het browsergebruik eens op een rijtje gezet. Duidelijk is dat het gebruik van Firefox sterk afhankelijk is van het type internetgebruiker. Zo heeft ruim 30% van de RSS-paginabezoeker Firefox geinstalleerd. De bezoekers van de tuinpagina daarentegen hebben nog helemaal geen Firefox geinstalleerd.

Browsergebuik verschillende dochterpagina's


Geplaatst in

Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • De dochter http://punk.pagina.nl heeft 14,1% Firefoxgebruikers, dat is dan blijkbaar toch wel meer dan de gemiddelde startpaginabezoeker :)

    geplaatst op
  • Het is inderdaad sterk afhankelijk van type dochterpagina. De cijfers van de algemene startpagina zijn absoluut NIET representatief omdat dit vooral mensen zijn die nauwelijks weten hoe ze - met ale respect - een pc moeten opstarten, laat staan dat ze in staat zijn een nieuwe browser te installeren.

    geplaatst op
  • De lezers van vrouwen, tuin, voetbal en baby.pagina.nl blijven ook een beetje achter in het updaten van hun IE.

    geplaatst op
  • Op http://salou.startkabel.nl is bijvoorbeeld maar 1% van de bezoekers een Firefox gebruiker.
    Ik denk dat het werkelijke percentage ergens rond de 5% ligt.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.