Spam doet omzet e-winkeliers geen goed

27 augustus 2003, 05:14

Detailhandelaren die hun producten per mail proberen te slijten blijken hiermee steeds meer minder omzet te genereren.

Dit concludeert althans DoubleClick na onderzoek, zo meldt Reuters. Volgens de onderzoekers krijgen internetters steeds meer spam te verwerken, wat de verkopen van bonafide winkeliers geen goed doet.

De gemiddelde omzet per verstuurde reclamemail is met een dollarcent gedaald en bedraagt nu 28 dollarcent, aldus DoubleClick. Gemiddeld geven kopers 98 dollar uit per bestelling. Een jaar geleden was dit nog 102 dollar.

Uit cijfers van DoubleClick blijkt dat de detailhandelaren per duizend mailtjes nu ‘nog maar’ 2,65 keer een product of dienst verkopen.

Echt te klagen hebben de retailers overigens niet, merkt Eric Kirby van DoubleClick op. “De kosten voor het verzenden van de boodschap is nog steeds centenwerk. Vergeleken met andere kanalen is e-mail nog steeds enorm effectief.”

Bron:

http://www.webwereld.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!