Spam doet omzet e-winkeliers geen goed

Spam doet omzet e-winkeliers geen goed

Detailhandelaren die hun producten per mail proberen te slijten blijken hiermee steeds meer minder omzet te genereren.

Dit concludeert althans DoubleClick na onderzoek, zo meldt Reuters. Volgens de onderzoekers krijgen internetters steeds meer spam te verwerken, wat de verkopen van bonafide winkeliers geen goed doet.

De gemiddelde omzet per verstuurde reclamemail is met een dollarcent gedaald en bedraagt nu 28 dollarcent, aldus DoubleClick. Gemiddeld geven kopers 98 dollar uit per bestelling. Een jaar geleden was dit nog 102 dollar.

Uit cijfers van DoubleClick blijkt dat de detailhandelaren per duizend mailtjes nu ‘nog maar’ 2,65 keer een product of dienst verkopen.

Echt te klagen hebben de retailers overigens niet, merkt Eric Kirby van DoubleClick op. “De kosten voor het verzenden van de boodschap is nog steeds centenwerk. Vergeleken met andere kanalen is e-mail nog steeds enorm effectief.”

Bron:
http://www.webwereld.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.