Sony’s guerillamarketing voor PSP

31 december 2005, 12:35

Sony's guerillamarketing voor PSP

De guerillamarketing campagne die Sony heeft opgezet in het kader van het promoten van de PSP zorgt voor veel commotie in de Verenigde Staten. Sony heeft in enkele grote Amerikaanse steden (o.a. San Fransisco, New York en Philadelphia) graffiti laten spuiten op verlaten gebouwen. Op de afbeeldingen zijn stripachtige figuren met een PSP te zien. Sony lijkt met deze urban-styled afbeeldingen in te spelen op de jeugd.

Sony heeft echter geen vergunning voor het gebruik van graffiti en is hiermee dus niet alleen strafbaar, ze hoeven ook niet op veel sympathie te rekenen aangezien veel mensen dit toch als vervuiling zullen beschouwen. Daarnaast zijn de “bekladde” gebouwen gelegen in de wat armere buurten van de Amerikaanse steden waar velen het niet kunnen veroorloven om een PSP aan te schaffen. Een pijnlijke misser van Sony, of toch niet?

Lees ook Independent, PSP Fanboy en LAN Scene (via: neoMagic).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    mike

    ah, we zijn er weer vroeg bij hier!

    de beste wensen nog 🙂


    1 januari 2006 om 18:30
    neel

    Het is op een verlaten gebouw, dus waarom geen graffiti spuiten.

    Het is en orignele manier om reclame te maken.


    17 februari 2008 om 09:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!