Sony’s guerillamarketing voor PSP

Sony’s guerillamarketing voor PSP

Sony's guerillamarketing voor PSP

De guerillamarketing campagne die Sony heeft opgezet in het kader van het promoten van de PSP zorgt voor veel commotie in de Verenigde Staten. Sony heeft in enkele grote Amerikaanse steden (o.a. San Fransisco, New York en Philadelphia) graffiti laten spuiten op verlaten gebouwen. Op de afbeeldingen zijn stripachtige figuren met een PSP te zien. Sony lijkt met deze urban-styled afbeeldingen in te spelen op de jeugd.

Sony heeft echter geen vergunning voor het gebruik van graffiti en is hiermee dus niet alleen strafbaar, ze hoeven ook niet op veel sympathie te rekenen aangezien veel mensen dit toch als vervuiling zullen beschouwen. Daarnaast zijn de “bekladde” gebouwen gelegen in de wat armere buurten van de Amerikaanse steden waar velen het niet kunnen veroorloven om een PSP aan te schaffen. Een pijnlijke misser van Sony, of toch niet?

Lees ook Independent, PSP Fanboy en LAN Scene (via: neoMagic).


Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • nogal, want ook in de betreffende "scene" wordt het niet echt gewaardeerd.

    geplaatst op
  • Ik vraag me echt af waar ze mee bezig zijn, die jongens van Sony. De commotie rond het feit dat ze moedwillig computers vernielen met hun DRM is nog niet gaan liggen, of ze beginnen alweer met het vandaliseren van hele buurten?!?

    Bij die - overigens heel mooie - balletjescommercial had ik ook al zo mijn vraagtekens: ze hebben die blijkbaar niet digitaal in elkaar gefietst, maar met een kwart miljoen echte stuiterballetjes. En dat heeft natuurlijk ook weer flink wat deuken in auto's en plastic in 't riool opgeleverd...

    geplaatst op
  • ah, we zijn er weer vroeg bij hier!

    de beste wensen nog :)

    geplaatst op
  • Het is op een verlaten gebouw, dus waarom geen graffiti spuiten.
    Het is en orignele manier om reclame te maken.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.