Slechte e-commerce resultaten eigen schuld ondernemingen

24 februari 2005, 06:25

Belangrijkste valkuilen bij implementatie e-commerce

Eerder deze week lazen we op marketingonline.nl dat de e-commerce activiteiten bij Nederlandse ondernemingen nog niet succesvol zijn. De drie belangrijkste valkuilen bij de implementatie van e-commerce zijn volgens de ondervraagde ondernemers een gebrekkige kwaliteit van de website (45 procent), een gebrekkige afstemming van de interne bedrijfsprocessen (41 procent) en het feit dat de producten of diensten niet geschikt zijn voor e-commerce (40 procent). Deze resultaten zijn afkomstig uit de meest recente ICT Barometer van Ernst & Young (pdf).

Eduard de Wilde analyseerde de resultaten en kwam tot de conclusie dat ondernemingen zelf schuld zijn aan de slechte e-commerce resultaten en daar heeft hij volkomen gelijk in!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    jorrit kreek

    volgens mij is het vaak/altijd zo dat bedrijven eigen schuld hebben als de resultaten tegenvallen, dus ook e-commerce bizz.


    24 februari 2005 om 19:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!