Skelper lanceert veilige online kaarthandel

Skelper lanceert veilige online kaarthandel

Skelper.nl is vanochtend live gegaan. De site biedt muziek- en sportfans de mogelijkheid om ‘veilig en gegarandeerd’ evenenementkaartjes te kopen en te verkopen. Het bedrijf wil niet verdienen aan de prijs van de kaartjes zelf, maar vraagt alleen transactiekosten. Dat meldt Skelper in een persbericht.

Slim. Want iedereen is die belachelijke prijsopdrijving van professionele kaartopkopers bij concertkaartjes op Marktplaats en eBay vast wel beu. Skelper speelt daar handig op in door ‘transparantie te bieden’. Volgens het bedrijf ontstaat zo ‘de eerlijkste prijs voor zowel koper als verkoper.’ Want contact tussen koper en verkoper is niet eens meer nodig. Skelper regelt zowel de financiële als de logistieke afhandeling.

Wat daar nu precies allemaal zo transparant aan is, dat is me nog niet helemaal duidelijk. Op de website meldt Skelper over de kosten: ‘De kosten die Skelper berekent hangen af van het kaartje dat je koopt of verkoopt. Deze kosten staan duidelijk vermeld op de website waar je je kaartje koopt.’ Als je kaartje afgeleverd wordt door UPS betaal je in ieder geval 8,90 euro verzendkosten.

Seizoenskaarthouders van Feyenoord kunnen hun kaart tijdelijk kwijt op Skelper. Er bestaat een exclusief partnership met de Rotterdamse voetbalclub, die ervoor zorgt dat supporters zonder kaartjes naar wedstrijden kunnen waar seizoenkaarthouders niet naartoe gaan. Die kaarthouder kan dan ‘inlopen’ op de kosten die hij maakte voor de seizoenskaart.

Skelper heeft het over ‘een onomkeerbare marktontwikkeling’. Zou kunnen. Maar dan moet het concept zich wel eerst bewijzen. Als U2 binnenkort weer eens naar Nederland komt, ben ik benieuwd in hoeverre de prijs op het ticket verschilt van de aangeboden prijs op Skelper… Want zo werkt het op Marktplaats: schaarste is betalen. Als Skelper daar effectief het mes in kan zetten, dan ligt er volgens mij een groot marktpotentieel open.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Een dergelijke site zat er natuurlijk al lang aan te komen in NL. MyTicketMarket doet het goed hier in UK. Denk wel dat Skelper nog een lange weg te gaan heeft. Het aanbod tickets is namelijk wel erg karig op dit moment (alleen Feyenoord tickets bij Sport). Je krijgt maar een launch mogelijkheid en ik had er toch voor gekozen om een groter aanbod te presenteren alvorens live te gaan. Aanbod is namelijk makkelijk te verhogen (kaartjes zelf inkopen), de vraag moet uit de markt komen.

    geplaatst op
  • Ik hoorde net van Mark van der Heijden dat hij (jaarkaarthouder van Feyenoord) zich twee weken geleden al had aangemeld op Skelper. In de eerste zin moet dus het woord 'officieel' nog tussen 'vanochtend' en 'live'. ;-)

    geplaatst op
  • Het zat er inderdaad aan te komen en wij zijn blij dat we de eerste zijn!
    Skelper koopt zelf nooit kaarten in, Fans en supporters bieden hun kaarten aan en kopen de kaarten.
    In het geval van concerten en andere evenement ontstaat zo vanzelf de marktprijs.
    Bij Feyenoord kunnen supporters hun seizoenkaart alleen tegen de losse kaartprijs aanbieden.
    Onofficieel zijn wij inderdaad al enkele weken live en het concept is zeer succesvol.
    Over fees zijn wij transparant: verkoper betaalt 15%, koper 10% + verzendkosten.
    In het geval van Feyenoord seizoenkaarthouders: De aanbieders verdienen hun kaart terug, koper betaalt 10% fee en haalt zijn kaart op bij de loketten van het Stadion.

    geplaatst op
  • @Fleur: In eerste plaats: dank je wel voor je reactie en aanvulling over de kosten!

    In tweede plaats. Je schrijft: 'In het geval van concerten en andere evenement ontstaat zo vanzelf de marktprijs.'

    Dat zal. Maar die 'marktprijs' (sky=limit) betaal ik ook op Marktplaats en Ebay. Dus: waarom zou ik dat via Skelper willen doen, waar ik ook nog eens een 'fee' moet aftikken. Of zeg ik nu iets heel raars?

    geplaatst op
  • Marktprijs ontstaat doordat vraag en aanbod bij elkaar op de site staat. Verschillende aanbieders van kaartjes bieden tegen verschillende prijzen hun kaarten aan ook hierdoor zal de prijs nivelleren naar een redelijke (markt)prijs.
    Het grote verschil met marktplaats is dat koper en verkoper niet met elkaar in contact komen, verder garanderen we dat je de kaartjes ontvangt en dat de betaling wordt gedaan. Voor deze service betaal je wel transactiekosten.

    geplaatst op
  • @Fleur: Mooi. Maar er zijn meer sites om je kaarten op te verkopen dan Skelper. Over een van die sites schreef Bas van de Haterd laatst nog dit vrolijke artikel. Je kan je ook door prijzen op andere sites laten leiden om je prijs te bepalen. Contact tussen kopers en verkopers is daarvoor helemaal niet belangrijk. En prijsvergelijken, dat is hip hoor, op internet. Ik vind het garantie idee heel prettig, dat is een heel groot pluspunt. Maar ik ga voor de prijs, en die zal op het laatste moment ook op Skelper worden opgedreven, lijkt mij. Althans: je zou toch gek zijn om 50 euro voor je kaartje te vragen, als je hem op Marktplaats voor 150 kwijt kunt? Hoezo nivelleert dan de prijs?

    geplaatst op
  • Wie o wie gaat z'n kaartje idd voor 50 euro verkopen als de marktwaarde 150 euro is? Alleen de mensen die niet willen verdienen over de rug van een fan, en die vind je net zo goed op marktplaats. Enige goede aan skelper is inderdaad de garantie.
    Pas als die eikels worden aangepakt door de politie(excuseer mijn taal) die 3 keer de prijs van het ticket vragen wordt Skelper interessant.

    geplaatst op
  • Skelper sluit exclusieve partnerships met evenementhouders (Feyenoord, ID&T, Art of Entertainment etc.). Daardoor ontstaan allerlei interessante doorverkoopmogelijkheden die zeer klantvriendelijk zijn. Voorbeeld: fan a kan niet en biedt zijn kaartje aan, fan b koopt. Vervolgens wordt kaartje fan a geblokkeert en wordt een nieuw kaartje uitgegeven aan fan b (in technologie naar keuze: kaart, e-ticketing of mobile ticketing).

    Voordeel voor evenementhouders: extra service aan fans.
    Voordeeel voor fans: extra mogelijkheid om kaartjes te verkopen/kopen.

    Het grote succes bij Feyenoord bewijst dat mensen hierop zaten te wachten. Het is letterlijk een win-win situatie (is er dan toch zoiets als een 'free lunch').

    Voor de niet 'exclusieve partnership' evenementen is de toegevoegde waarde in vergelijking met Marktplaats:
    - gespecialiseerde site voor evenementkaartjes -> groter aanbod, daardoor betere/transparantere prijs en betere vergelijking te maken door de consument.
    - geen contact tussen koper en verkoper, Skelper regelt alles
    - 100% gegarandeerd

    geplaatst op
  • Garandeert Skelper dat het ticket origineel en ongebruikt is? Denkt Skelper dat deze 'marktplaats' ook voor open tickets (general admission) gaat werken?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.