Seksuele voorlichtingscampagne voor jongeren via SMS

11 februari 2003, 12:45

Van 14 t/m 23 februari kunnen jongeren in Nederland via een SMS-je al hun persoonlijke vragen over seks stellen aan een panel van deskundigen.

Dit panel bestaat uit doktoren, seksuologische deskundigen en hulpverleners van het NIGZ, Netdokter en de Rutgers Nisso Groep. De antwoorden zullen terug worden geSMSed. Dit 10 daagse initiatief is voor de betrokken organisaties een pilot om te kijken of en hoe seksuele voorlichting via SMS waarde toevoegd aan reeds bestaande voorlichtingsmethoden.

Meggpower introduceert op 14 februari 2003 samen met het NIGZ, Netdokter (initiatief van de KNMG), de Rutgers Nisso Groep en MSN een 10 daagse seksuele voorlichtingscampagne voor jongeren genaamd ‘Sex in the Air’ – de eerste in zijn soort in Europa. ‘Sex in the Air’ is opgestart door Dr Wei, een vooraanstaande medicus, die tevens de oprichter is van www.meggpower.com Het doel van dit draadloze seksuele voorlichtingsinitiatief is om jongeren vertrouwelijke en persoonlijke informatie te geven over seks via SMS. Het eerste ‘Sex in the Air’ initiatief werd in oktober 2002 in Singapore geintroduceerd en heeft een revolutie veroorzaakt in het conservatieve maar kosmopolitische Singapore, waar SMS de belangrijkste vorm van communicatie is tussen jongeren. “Draadloze seksuele voorlichting kan een zeer goede toevoeging zijn aan de bestaande voorlichting in scholen. Naast de overdracht van kennis via het klaslokaal moedigen wij gezondheidsspecialisten aan om deel te nemen aan interactieve seks edu-communicatie met de huidige jeugd via nieuwe media,

zodat we dezelfde taal als de jongeren spreken” aldus Dr Wei.

Jongeren die willen deelnemen aan ‘Sex in the Air’ kunnen naar www.meggpower.com en www.netdokter.nl gaan en hun mobiele nummer registreren om vragen te stellen. Daarnaast zal MSN banners plaatsen op Hotmail met een link naar de ‘Sex in the Air’ site. Na registratie kunnen zij hun vragen gratis via sms versturen. Geselecteerde vragen worden binnen 48 uur via SMS beantwoord. Voor het versturen van een antwoord worden nominale technische kosten van 25c in rekening gebracht.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!