SBS zoekt creactieve vervanging belspelletjes

16 november 2005, 13:48

James?Commercieel directeur Vertregt van SBS is op zoek naar een nieuwe creatieve invulling van de dagtelevisie en heeft daartoe reclamebureaus en adverteerders gevraagd om mee te denken.

E?n van de ideeen die Vertregt heeft is “een soort Marktplaats” zo staat te lezen op PMM. Hiermee wordt de televisie een laagdrempelig verkoopkanaal en is er echt sprake van Consumer Generated Media, een spannende ontwikkeling waarvan ik me afvraag of SBS deze commercieel net zo goed kan uitbuiten als de welbekende belspelletjes.

SBS beloont het beste idee met een prijs (wat kan ik niet vinden), je kan je idee natuurlijk hier in de comments kwijt.

Ludo Raedts
Founding Partner bij RIFF

Categorie
Tags

5 Reacties

    Tinus

    Had TellSell niet al zo’n initiatief gestart voor in de late uurtjes?


    16 november 2005 om 14:05
    Eric

    Ik zie wel wat in een concept speciaal voor singles op de dagtelevisie. Flirttips, verschillende soorten dating, facts over liefde.


    16 november 2005 om 15:01
    Jacobien

    Denk, denk…

    * Info:Uitleg over allerlei apparatuur bijvoorbeeld.

    Valt goed te koppelen aan produktverkoop.

    * Seniorentv

    * Slagzinnen bedenken

    * Vacature TV. Live solliciteren

    * Politiek: uitleg nieuwe wetten, regels etc.

    *’ Discussies’ zoals de helpdesk van de EO

    * Multiculti TV; informatie, recepten etc

    * Veiling online

    etc.


    16 november 2005 om 21:33
    pgarama

    Een soort Marktplaats? Nou ja, grote kans dat het een link wordt met speurders.nl dan… die link is al gelegd.


    16 november 2005 om 21:33
    Lily van Dijken

    Soort van een beurs dan via de telefoon. van spullen die goed zijn maar die mensen weg doen.


    7 oktober 2007 om 18:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!