SBS lanceert eerste virale campagne

25 februari 2005, 09:45

SBS lanceert eerste virale campagneSBS haar eerste viral internetcampagne start vandaag als pre-launch promotie van de nieuwe NET 5 tv-serie ‘Lost’.

Het doel is om de doelgroep via internet kennis te laten maken met deze previews. Om zo de naamsbekendheid van ‘Lost’ binnen de doelgroep te verhogen, voordat de serie op NET 5 van start gaat 4 maart. De twee previews zijn fragmenten uit de Amerikaanse tv-serie ‘Lost’ waarin overlevenden van een vliegtuigramp in extreme situaties terechtkomen en opnieuw moeten vechten voor hun leven.

De online previews nodigen de kijkers uit om door te klikken naar de NET 5 actiesite waar meer previews van ‘Lost’ te bekijken zijn samen met informatie over de nieuwe tv-serie, foto’s en wallpapers. Igor Beuker, directeur van LaComunidad legt uit: “SBS wil graag leren wat viral internetpreviews, naast de bekende promo?s op tv, kunnen bijdragen aan het verhogen van de kijkdichtheid van belangrijke tv-series. Wij willen laten zien dat viral marketing niet alleen werkt bij pre-launching van tv commercials op internet, maar ook bij de introductie van nieuwe tv-series, films en games.”

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!