SBS lanceert eerste virale campagne
SBS haar eerste viral internetcampagne start vandaag als pre-launch promotie van de nieuwe NET 5 tv-serie ‘Lost’.
Het doel is om de doelgroep via internet kennis te laten maken met deze previews. Om zo de naamsbekendheid van ‘Lost’ binnen de doelgroep te verhogen, voordat de serie op NET 5 van start gaat 4 maart. De twee previews zijn fragmenten uit de Amerikaanse tv-serie ‘Lost’ waarin overlevenden van een vliegtuigramp in extreme situaties terechtkomen en opnieuw moeten vechten voor hun leven.
De online previews nodigen de kijkers uit om door te klikken naar de NET 5 actiesite waar meer previews van ‘Lost’ te bekijken zijn samen met informatie over de nieuwe tv-serie, foto’s en wallpapers. Igor Beuker, directeur van LaComunidad legt uit: “SBS wil graag leren wat viral internetpreviews, naast de bekende promo?s op tv, kunnen bijdragen aan het verhogen van de kijkdichtheid van belangrijke tv-series. Wij willen laten zien dat viral marketing niet alleen werkt bij pre-launching van tv commercials op internet, maar ook bij de introductie van nieuwe tv-series, films en games.”