Ronald McDonald gaat vreemd

12 januari 2005, 05:15

Adformatie: McDonald’s Nederland is niet blij met de nieuwste reclames van concurrent Burger King. In de commercial is boegbeeld Ronald McDonald te zien die een hamburger koopt bij de concurrent. In een lange regenjas en met een hoedje op staat de kindervriend incognito aan de balie van Burger King om een bestelling te plegen.

Ronald McDonald gaat vreemd?Het idee is dat de clown vreemdgaat?, zegt een woordvoerster van Burger King. ?Het is een reclame met een knipoog. Onze boodschap is dat je bij ons meer waar voor je geld krijgt en dat brengen we op een ludieke manier onder de aandacht.’

Een woordvoerder van McDonald?s: ?Erg grappig allemaal, maar het mag niet. Je mag onze Ronald niet zomaar gebruiken voor je eigen reclame. Ronald is van ons. Wat ze bij Burger King doen, mag gewoon niet, en dat hebben we ze vandaag laten weten.?

Burger King wil ongetwijfeld wat “Rumour around the brand’ cre?ren. Op de site van Burger King is zelfs vrij prominent voor de pers een link opgenomen met het telefoonnummer van de woordvoerder.

Als consument, kan ik tegen dit soort reclames weinig anders zeggen dan I’m lovin’ it 😉

== Update 13/1 ==

Burger King had haar site wat aangepast, maar de link naar de commercial werkt (momenteel) weer. Met dank aan numarketing.nl voor het mailen, hierbij nog de advertentie die in de Metro stond afgelopen week.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!