R.O.C.K! onderzoekt mening jongeren over reclame

7 juni 2004, 03:52

Onderzoeksbureau Qrius, Weekkrant KidsWeek en de Consumentenbond starten deze zomer onder de naam R.O.C.K! een nieuw initiatief dat de mening van jongeren over reclame in kaart brengt. R.O.C.K! staat voor Reclame Opinie Commissie voor Kids en peilt de mening van jongeren tussen 10 en 15 jaar, de lezersgroep van KidsWeek.

Het initiatief bestaat onder andere uit continu onderzoek onder jongeren naar wat zij van reclame vinden, een online forum waar kinderen over reclame kunnen discussieren, een online meldpunt bij KidsWeek waar kinderen dagelijks hun mening over reclame kunnen geven en discussiemogelijkheden in KidsWeek en de Consumentengids. Ook komt er een jaarlijks event waar prijzen worden uitgereikt aan de beste en slechtste jongerenreclame en worden er bijeenkomsten op scholen gehouden waar jongeren aan marketingspecialisten van bedrijven laten weten wat zij goed en slecht vinden aan reclame en waarom.De initiatiefnemers omschrijven het doel van R.O.C.K! als `jongeren zelf te laten vertellen hoe ze benaderd willen worden`. Volgens KidsWeek-uitgever Ronald Pelle praten volwassenen vaak over de hoofden van jongeren heen. Het leek hem daarom een beter idee om jongeren zelf te vragen wat ze van reclame vinden.

Bron:

Adformatie nr. 23, 2004

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!