Resellers klagen over Apple Stores

19 augustus 2005, 09:57

Apple opende de afgelopen jaren in diverse landen fysieke Apple Stores waar men rechtstreeks Apple producten verkoopt aan de consument. Hetgeen Apple zeker geen windeieren heeft opgeleverd. Apple kan de volledige marge voor eigen rekening nemen en in de eerste maanden van dit jaar waren deze winkels reeds goed voor 17% van de omzet. Naast dit directe kanaal, maakt Apple o.a. ook gebruik van resellers die op dit moment een fors aandeel van de omzet genereren. Juist deze groep begint nu te klagen dat hun omzet terugloopt ten gevolge van de opening van Apple Stores. (via: Tweakers).

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    KC

    Ik vind het terecht dat ze klagen wanneer ze nu na vele jaren Apple gesteund te hebben plots met dergelijke praktijken te maken krijgen.

    Die Apple Stores zijn wel een aangename vernieuwing moet ik zeggen maar heb je één gezien, dan heb je ze allemaal gezien.

    De produkten veranderen natuurlijk.

    Dat is net als bij de vele kledingzaken. Op de duur wordt het saai.

    Voor een stuk verdwijnt het shopping gevoel ook al wijzigen de produkten.

    Hoe die distributeurs het moeten aanpakken lijkt me in ieder geval niet simpel te liggen. Zich groeperen misschien?


    19 augustus 2005 om 18:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief