Resellers klagen over Apple Stores
Apple opende de afgelopen jaren in diverse landen fysieke Apple Stores waar men rechtstreeks Apple producten verkoopt aan de consument. Hetgeen Apple zeker geen windeieren heeft opgeleverd. Apple kan de volledige marge voor eigen rekening nemen en in de eerste maanden van dit jaar waren deze winkels reeds goed voor 17% van de omzet. Naast dit directe kanaal, maakt Apple o.a. ook gebruik van resellers die op dit moment een fors aandeel van de omzet genereren. Juist deze groep begint nu te klagen dat hun omzet terugloopt ten gevolge van de opening van Apple Stores. (via: Tweakers).
Ik vind het terecht dat ze klagen wanneer ze nu na vele jaren Apple gesteund te hebben plots met dergelijke praktijken te maken krijgen.
Die Apple Stores zijn wel een aangename vernieuwing moet ik zeggen maar heb je één gezien, dan heb je ze allemaal gezien.
De produkten veranderen natuurlijk.
Dat is net als bij de vele kledingzaken. Op de duur wordt het saai.
Voor een stuk verdwijnt het shopping gevoel ook al wijzigen de produkten.
Hoe die distributeurs het moeten aanpakken lijkt me in ieder geval niet simpel te liggen. Zich groeperen misschien?