Regen goed voor online verkopen UK

28 juli 2007, 13:55

De aanhoudende regen in Groot-Brittannië zorgt ervoor dat webwinkeliers goede zaken doen. Dat blijkt uit onderzoek van Hitwise (via: marketingconsultancy.be en Twinkle). Lees over de regen in Engeland ook het artikel BBC’s interactieve flood map op Google.

De bezoekersaantallen in webwinkels zijn de afgelopen weken flink toegenomen. Kennelijk blijven de Britten liever droog thuis, dan zich te laten natregenen op straat.

Voor het eerst in vijf maanden was er volgens Hitwise een toename te zien in het aantal webverkopen. Ook de summersale werkt natuurlijk mee. In april en mei daalden de verkopen nog met 5 procent.

De toename zou voornamelijk veroorzaakt worden door een aantal subcategorieën, waaronder kleding en accessoires (plus 11 procent), warenhuizen (plus 7 procent), huis en tuin (plus 7 procent) en video en games (plus 7 procent).

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Barry

    Ik kan me ook voorstellen dat er wat mensen zijn die wat nieuwe spullen nodig hebben…


    30 juli 2007 om 10:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!