Reclamesector leeft in een ivoren toren

6 december 2004, 16:56

Clickz.com kon een internationale studie van EuroRSCG en Forbes inkijken waarbij 9.000 senior managers werden bevraagd over hun attitude en verwachtingen jegens marketing. Of met andere woorden: wat vinden CEO’s en andere CxO’s van reclame en marketing?

Opvallendste conclusie is dat de zogeheten C-Level Executives zoals CEO’s, COO’s en CFO’s, vinden dat de reclame-industrie zich onvoldoende bewust is van de zakelijke kwesties waarmee hun bedrijven – de adverteerders dus – vandaag geconfronteerd worden. In mensentaal: de reclamesector leeft in een ivoren toren van creativiteit die ver weg staat van de harde dagelijkse business realiteit.

Anderzijds is men wel van mening dat reclame een belangrijke voorwaarde is om als bedrijf succesvol te zijn. Zo vindt 72% van de bevraagde managers dat reclame en marketing een belangrijke invloed hebben op de manier waarop de markt hun bedrijf percipieert en 62% dat reclame en marketing programma’s een substanti?le invloed hebben op de verkoop.

Tot slot nog een een mooie stimulans voor alle businessbloggers: “….people are going to the Web more and more; senior business decision-makers are among the highest numbers of those people; and they now see this medium as the most important medium in terms of business news and analysis”, aldus Jim Spanfeller, president & CEO, Forbes.com.

Via: Digimedia

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!