Palace loves Gucci, in a very weird way

ReclameReview: Haute couture in combinatie met een skateboardmerk, kan dat? Deze collab tussen Palace en Gucci bewijst dat het mogelijk is. Op de ouderwetse Rivella-manier: een beetje vreemd, maar wel lekker.

2 november 2022, 14:45 1524 x gelezen

Credits

Director & Photographer: Max Siedentopf
Gucci Creative Director: Alessandro Michele
Palace Creative Director: Levent Tanju
Art Director: Max Siedentopf
Stylist: Luca Galasso
Make-Up Artist: Anthony Preel
Hair Stylist: Ramona Eschbach
Set Designer: Andy Hillman

Doelstelling

De gezamenlijke collectie verkopen.

Uitwerking

Uit het persbericht: Very happy to share the new campaign for the out-of-this-world collaboration between Palace and Gucci. From flying London corner shops, to party crashing aliens, rocket skateboards to Gucci quintuplets – this collaboration has something for the whole family.

Oordeel

Larger than life, zo mogen we deze campagne wel noemen, denk ik. Palace is een grote naam in de skateboardwereld, Gucci is een grote naam in de modewereld. Dat die twee samenwerken, is heel bijzonder. Daar hoort dan natuurlijk ook een campagne bij die heel bijzonder is. Nou, dat is wel gelukt!

Het nummer ‘Out of Space’ van The Prodigy is perfect gekozen voor het buitenaardse thema van de commercial. De hele video lang is het één grote ‘Wat zie ik hier nu eigenlijk precies?’. En dan denk je bij de eindcredits te zijn en dan komt er gewoon nog een heel stuk video, op een heel andere manier ingestoken, maar net zo vervreemdend. Dat vind ik wel echt heel tof gedaan. Maar de vraag is natuurlijk: slaat dit aan bij de doelgroep die een collab van Palace en Gucci ziet zitten?

Tja, reacties als “Keep making things like this and I’ll sell my family and get Gucci bags” op YouTube zijn leuk, maar de verkoopcijfers moeten het gaan laten zien. Aan de andere kant is dit duidelijk wel een campagne waarmee je als merk(en) jezelf als bijzonder neerzet. En dat is nou net exact de bedoeling. De samenwerking laat twee werelden samenkomen en daarom is gekozen voor een concept dat letterlijk verder kijkt dan deze wereld. Met allerlei leuke kleine grapjes, heel veel WTF-momentjes en een Muppet-achtige tag-on. Deze manier van communiceren maakt hoe dan ook indruk.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!