ReclameReview: Fisherman’s Friend

ReclameReview: Fisherman’s Friend
, Hardcopy
@davidbrinks

Als er een nieuwe commercial is voor Fisherman's Friend, weet je twee dingen zeker: er komen tranen in voor en de pay-off is "Sterk spul hè?". Toch biedt deze nieuwe commercial een onverwachte wending die de ouderwetse elementen een nieuwe lading geeft.

Credits:
Bureau: Alfred

De doelstelling:
De naamsbekendheid en verkoopcijfers van Fisherman's Friend verhogen.

De uitwerking:
Voor de invulling van de nieuwe Fisherman’s Friend campagne heeft Alfred een nieuwe wending aan de klassieke traan gegeven. Zo wordt Fisherman’s Friend tegenwoordig niet meer als excuus gebruikt, maar als hulpmiddel voor het tonen van emoties. Het resultaat is een echte tranentrekker met een verrassende twist. Want Fisherman’s Friend blijft natuurlijk wel sterk spul.

Het oordeel:
Goede twist! Echt, ik zag hem niet aankomen. Wel had ik verwacht dat de hoofdrolspeler nu op een of andere manier zou gaan vieren dat zijn liefje weg is, maar dat hij met tranen in zijn ogen zijn volgende liefje zou gaan opwachten, had ik niet verwacht. Daarmee zal Fisherman's Friend zeker de lachers op zijn hand krijgen. Of het de verkoop flink zal stimuleren, blijft altijd de vraag. Het is nu natuurlijk wel het juiste seizoen voor keelpastilles, dus daar zal het niet aan liggen. Een paar slimme acties op de winkelvloer (inhakers die verwijzen naar de commercial?) zullen het effect van de nieuwe campagne waarschijnlijk behoorlijk versterken. En ondertussen krijgt Fisherman's Friend ook nog even een fris imago! (pun intented)


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.