ReclameReview: Fisherman’s Friend

28 november 2012, 12:29

Als er een nieuwe commercial is voor Fisherman's Friend, weet je twee dingen zeker: er komen tranen in voor en de pay-off is “Sterk spul hè?”. Toch biedt deze nieuwe commercial een onverwachte wending die de ouderwetse elementen een nieuwe lading geeft.

Credits:

Bureau: Alfred

De doelstelling:

De naamsbekendheid en verkoopcijfers van Fisherman's Friend verhogen.

De uitwerking:

Voor de invulling van de nieuwe Fisherman’s Friend campagne heeft Alfred een nieuwe wending aan de klassieke traan gegeven. Zo wordt Fisherman’s Friend tegenwoordig niet meer als excuus gebruikt, maar als hulpmiddel voor het tonen van emoties. Het resultaat is een echte tranentrekker met een verrassende twist. Want Fisherman’s Friend blijft natuurlijk wel sterk spul.

Het oordeel:

Goede twist! Echt, ik zag hem niet aankomen. Wel had ik verwacht dat de hoofdrolspeler nu op een of andere manier zou gaan vieren dat zijn liefje weg is, maar dat hij met tranen in zijn ogen zijn volgende liefje zou gaan opwachten, had ik niet verwacht. Daarmee zal Fisherman's Friend zeker de lachers op zijn hand krijgen. Of het de verkoop flink zal stimuleren, blijft altijd de vraag. Het is nu natuurlijk wel het juiste seizoen voor keelpastilles, dus daar zal het niet aan liggen. Een paar slimme acties op de winkelvloer (inhakers die verwijzen naar de commercial?) zullen het effect van de nieuwe campagne waarschijnlijk behoorlijk versterken. En ondertussen krijgt Fisherman's Friend ook nog even een fris imago! (pun intented)

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!