ReclameReview: C1000

ReclameReview: C1000
, Hardcopy
@davidbrinks

Exit Tineke Schouten, enter Jack Wouterse en Cas Jansen. Deze twee acteurs spelen de hoofdrol in de nieuwe themacampagne van C1000. Daarin staan de Euroweken centraal.

Credits:
Klant: Matthijs Moeken, Willemijn Sneep, Ruben Mekenkamp, Frank Holtkuile, Jasper Oosterman, Wendy van Kampen
Bureau: Alfred
Strategie: Marcel van Wing
Account: Mireille Elberse, Anne Zaaijer
Creatieve directie: Aad Kuijper, Patrick de Zeeuw
RTV Producer: Charlotte Kempers
Productiemaatschappij: Caviar
Regisseur: Hans van Rijs
Producer: Vanessa van der Wal
Lighting cameraman/ D.O.P.: Piotr Kukla
Editor: Ad Rietveld (KO), Leon Verkade (EW)
Online Edit: Postoffice, Patcharee Sa-ardkitinun
Grading: Postoffice, Daphne Maierna
Soundstudio: Postoffice, Jurriaan Balhuizen

De doelstelling:
Communiceren dat tijdens de Euroweken van C1000 100 aanbiedingen zijn voor 1 euro.

De uitwerking:
Jack leest door het slechte nieuws over de euro geen kranten meer, maar alleen nog de folder van C1000. Zo is elk euronieuws ineens positief, zeker tijdens de Euroweken.

Het oordeel:
De introductiecommercial met beide heren vond ik best aardig. Niet heel grappig, maar in ieder geval beter dan die met Tineke Schouten. Die heb ik namelijk nooit echt grappig gevonden. Maar goed, de nieuwe campagne met Jack en Cas is dus helemaal vanuit het oogpunt van mannen bedacht. Dat is best verfrissend vergeleken met de andere campagnes van supermarkten. Oké, Albert Heijn heeft ook een man, maar die commercials worden vooral door vrouwen goed gewaardeerd. Het lijkt alsof C1000 zich een wat stoerder, mannelijker imago probeert aan te meten. Tenminste, voor zover dat kan als het gaat koffie met een gevulde koek en boodschappen doen. Voordat we echt een oordeel kunnen vellen over deze nieuwe richting, zal hij nog wat langer moeten lopen. Het is nu allemaal nog een beetje wennen. Maar zoals gezegd vind ik de switch van Tineke naar Jack en Cas een goede zet. De dialogen zullen qua grappigheid en productrelevantie bepalend zijn voor het succes op lange termijn. Misschien dat er nog een 'running gag' of iets dergelijks komt, waar je na verloop van tijd vanzelf al rekening mee gaat houden. Zoiets zou de attentiewaarde en communicatiekracht zeker verhogen, lijkt me. Want of de boodschap nu echt overkomt, vraag ik me af.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Ik vind de wegversperrende uitzendfrequentie nogal een hostile takeover van mijn huiskamer. Niet tegenop te zappen. In één dag door de pijngrens. De merkwaardige rugshots ter hoogte van de aanbieding suggereren wisselende aanbiedingen d.m.v. hetzelfde filmpje of een opgelapte last minute wijziging. #slapplotjeslechtgemaakt.

    geplaatst op
  • Ik lach echt mij de ballen uit de broek. Die reclame is zo grappig!

    Dat is een grapje natuurlijk. Dit is wederom tenenkrommend slecht. Als ik een C1000 zie, rijd ik er uit principe met een flinke boog omheen (goddank zitten ze niet in A'dam). En die twee acteurs stonden op mijn #RESPECT-lijstje, met stip erafgekukeld naar lijstje #SELLOUTS.

    *legt even een nekje*

    geplaatst op
  • Goed punt, Remco, daar heb ik ook nog over nagedacht: zouden de acteurs genoeg geld verdienen om eventuele imagoschade goed te maken?

    geplaatst op
  • C1000 heeft toch helemaal geen imago meer? Zijn overgenomen door Jumbo en deels verkocht aan AH. De C1000-winkels verdwijnen......

    geplaatst op
  • Eens met Remco. Echter Remco, in Amsterdam zitten wel degelijk C1000 filialen ;).

    Maar goed dat neemt niet weg dat C1000 hier het verkeerde podium pakt. Het verhaal of zoals hierboven beschreven 'stoere imago' komt totaal niet naar voren in de commercial.

    Het mooie vind ik nog (maar dat ben ik en daar kan ik dan wel weer om lachen) is dat er bij de makers van de reclame destijds gejuiched is met de woorden: ''ja dit is een goede reclame''.

    Best hilarisch, desalniettemin..... geen euro's van mij voor C1000!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.