ReclameReview: BUX beursapp

18 januari 2017, 13:00

Onder het motto ‘Let’s rock the world of finance’ zet de beursapp BUX de aanval in met deze tv-commercial.

Credits

Strategie & Creatie: Niels Vrijhoeven

Regie: Robert van Ees

Geluid: Haaifaai Deluxe

De doelstelling

BUX introduceren bij het grote publiek en zo meer gebruikers creëren.

De uitwerking

Niels Vrijhoeven gebruikte voor deze commercial beelden die hij vond op internet. Zijn doel: laten zien hoe eenvoudig je met BUX kunt beleggen en zo de doelgroep inspireren om dit ook te gaan doen.

Het oordeel

Dus ik heb alleen een mening nodig om te kunnen beleggen? Dat is wat deze commercial mij duidelijk maakt. En wat dacht je van geld? Dat lijkt me toch ook wel handig als je de beurs op wilt…

Wat de commercial wel goed doet, is het principe van beleggen op de beurs heel simpel maken. Er gebeuren dingen in de wereld en daar anticipeer je op. Dat dit in feite gewoon gokken is, blijkt ook wel uit de waarschuwing die onder in beeld verschijnt op het eind: door de hoge risico’s kun je geld verliezen. De metafoor met de zakenman in een achtbaan vond ik wel mooi gevonden: you win some, you lose some.

De voice-over zal ongetwijfeld zorgen dat de commercial opvalt, maar persoonlijk houd ik niet van schreeuwstemmen in commercials. Het past wel weer bij het low-budget karakter van de uiting, die sympathiek overkomt. De vraag is alleen of het professioneel en betrouwbaar genoeg overkomt op de doelgroep.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!