ReclameReview: Amando

ReclameReview: Amando

Als Kesselskramer een commercial mag bedenken, komt er vaak iets bijzonders uit. Zo ook ditmaal voor Amando. De regie van de commercial, die in de Californische Mojavewoestijn werd opgenomen, was in handen van Kevin Kerslake. Kerslake is bekend als regisseur van videoclips van onder andere Nirvana, The Smashing Pumpkins, Red Hot Chili Peppers en Green Day.

Credits:
Bureau: KesselsKramer
Creatie: Gijs van den Berg, Niek Eijsbouts
Klant: Jacqueline Philipsen
Muziek: Robin Rimbaud
Productie: Pieter Leendertse, Eric Barrett
Regisseur: Kevin Kerslake
Strategie: Camiel Bulder, Matthijs de Jongh

De doelstelling:
Het merk Amando opnieuw onder de aandacht brengen bij de doelgroep.

De uitwerking:
Amando is vooral bekend van aftershave en eau de toilette. Door toenemende vraag naar huidverzorging voor mannen breidt het de productlijn uit en krijgt het merk een opfrisbeurt. De herintroductiecampagne van Amando is ontwikkeld door KesselsKramer Amsterdam en geproduceerd door KesselsKramer Los Angeles. Het is de eerste campagne waarin beide KK-vestigingen samenwerkten.

Het oordeel:
Je hebt weleens commercials waarbij je achteraf in verwarring bent over wat ze je nu precies voor boodschap voorgeschoteld hebben. Dat is hier ook gedaan, maar dan bewust. Aan de ene kant is het allemaal heel mooi gemaakt en aan de andere kant komt de lompe actie tussendoor waarbij het model een bad neemt in de betonmolen. Je kijkt er echt naar met een welgemeende 'WTF did I just see?'. En dus ga je ineens opletten om bewust te kijken naar een commercial waar je normaal gesproken ongeconcentreerd naar zou kijken.

Respect voor wat KesselsKramer hier in 20 seconden neerzet voor Amando. Je hoeft geen USP's te communiceren, want het is een kwestie van smaak: als je in de winkel staat, ruik je even aan dat spul en dan weet je of het bij je past of niet (zo doe ik dat tenminste). Kortom, hier gaat het alleen om het top-of-mind maken van het merk Amando, zodat je er in de winkel weer aan denkt. Deze vreemde commercial zou daar toch voor moeten kunnen zorgen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Geweldige reclame, mooi gemaakt en steekt tegelijkertijd de draak met het genre 'mooie reclames' door de draaiende betonmolen. Gaat daarin wel mee in de 'ik-neem-mezelf-niet-te-serieus-beweging' die bij mannen producten hoort (e.g. Old Spice, Axe en enigszins Heineken).

    geplaatst op
  • Prachtig hoe je een commercial kan maken waarin een close-up zit van iemands edele delen, zonder dat daarover ophef ontstaat!

    geplaatst op
  • @Leon: close-up? Zo duidelijk en dichtbij is het toch niet?

    geplaatst op
  • Gaaf hoor, net als zeeman een merk waar je als (jongere) man absoluut niet geassocieerd mee wilde worden (want Kruidvat paupermeuk) maar nu ineens hip is.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.