ReclameReview: A-dam Underwear
Hoe macho wil je je boxershorts hebben? Het jonge ondergoedmerk A-dam Underwear laat op grappige wijze zien hoe de geestelijk vader van hun product aan zijn levensdoel werkt.
Credits
Creatie: Bram van Leeuwen en Nicky-Bob van Beijnen
Productie: Big Shots
Regisseur: Alek Bruessing
Muziek/sounddesign: Amp.Amsterdam
De doelstelling
A-dam Underwear introduceren als het ondergoedmerk voor mannen met ballen.
De uitwerking
A-dam Underwear doet niet aan saaie reclames. Wel aan video’s die mannen gewoon graag willen zien. Een maand geleden ging een filmpje viral waarin een longboarder door Amsterdam blaast – met een bladblazer op z’n rug. In de nieuwe brand movie maken we kennis met Adam, een grote vriendelijke reus wiens grote passie het produceren van ‘de beste boxers ooit’ is. Voor iedereen (ook zonder ballen) bijzonder verfrissend.
Het oordeel
Qua stoerdoenerij doet deze commercial me sterk denken aan Old Spice, maar dat vind ik een compliment in deze context. Wat A-dam Underwear heel goed doet met deze lange introductievideo is indruk maken. Of je hun aanpak nu leuk vindt of niet, je weet na het kijken van deze commercial wie Adam is en dat hij het gezicht is van een onderbroekenmerk.
Ik vond vooral de lompe scène met Adam als crash test dummy erg grappig. De stoere uitwerking past natuurlijk prima bij de pay-off “If you’ve got balls“. Het merk zet zichzelf daarmee meteen neer als een challenger en zet de concurrentie neer als merken zonder ballen. Daarmee scoren ze wederom punten in mijn optiek.
Met dit concept heeft A-dam Underwear volgens mij een solide basis gelegd voor hun naamsbekendheid en likeability. Als de kwaliteit en de prijs van hun boxershorts goed is, zullen er vast wel wat early adopters met ballen zijn die zich meteen aangesproken voelen, waarna de massa kan gaan volgen.