Reclame trekt aan

Reclame trekt aan

Na jaren tobben neemt de vraag naar personeel in de reclamesector iets toe. Nadat de arbeidsmarkt na het topjaar 2000 instortte met bijna zestig procent ? en vooral starters in de communicatiebranche maar moeizaam aan de slag konden komen ? is er een voorzichtig herstel zichtbaar in het aantal vacatures.

Reclame trekt aan
Dit blijkt uit de tellingen van de Intermediair Arbeidsmarktanalyse, waarvoor vacatures worden geteld in 28 landelijke dagen weekbladen. De maand januari lag het aantal personeelsadvertenties voor deze functies zes procent hoger dan in dezelfde periode een jaar geleden. Bij de gespecialiseerde werving- en selectiebureaus hebben ze ook de indruk dat de vraag naar personeel in de marketing en communicatie toeneemt. Bedrijven beginnen weer nieuwe projecten, bereiden zich voor op het lanceren van nieuwe producten, en dan zijn er ook weer communicatiespecialisten nodig.

Opvallend is dat de vraag naar verkopers nog steeds afneemt. Meestal wordt beweerd dat werkgevers in een recessie flink snijden in reclame- en marketingbudgetten, maar wel geneigd zijn extra verkopers aan te trekken om zo veel mogelijk orders binnen te slepen.

Bron:
Intermediair, 19 februari 2004


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.