Reclame-inhaakcompeties EK en OS

Reclame-inhaakcompeties EK en OS

Rond het komende EK Voetbal en daarna de Olympische Spelen organiseert Peter Strating weer verkiezingen voor de beste inhaakuitingen. Gewogen worden uitingen in radio/tv, print en sales promotion.

Voor EK en OS worden aparte jureringen gehouden die de inzendingen beoordelen op creativiteit en originaliteit. In tegenstelling tot vorige inhaakcompetities kan de vakjury ook zelf inhakers voordragen.

Deze gekoppelde verkiezing wordt gepresenteerd als ‘Gouden Inhaakmedailles zomer 2004?. Er zijn Gouden inhaakmedailles voor winnaars van de diverse mediumtypen en inhaakmedailles en oorkondes voor genomineerde uitingen/campagnes. Uiterste inzenddatum is 9 juli voor EK-inhakers en 3 september of OS-inhakers.

Meer informatie: www.strating.biz of via 035-64 00 300 of 020-5174300 (Leads).

Welke EK-inhakers zijn er al gesignaleerd?

Heineken - Schreeuw Oranje naar de cup (.asf; 1,1 Mb)
Heineken - Schreeuw Oranje naar de cup (.mpg; 1,2 Mb)
EK-tab Heineken in messenger van MSN
Online managementspel NationaleVacaturebank.nl
Aanvallen met Nationaal Epilepsie Fonds
(zie ook: marketing-online.nl)
Staatsloterij - 1.000 kaarten voor Maximaal Oranje!
Dubbelfrisss
Holland Casino
BCC

Links naar andere campagnes zijn welkom!

Update
Aanvullende commercials:
De tweede in een reeks voetbalcommercials van Nike is vanaf vorige week in heel Europa op tv. Home Game (.zip) heeft de Franse Arsenal-speler Thierry Henry als hoofdrolspeler. Naast Henry zijn ook de Zweed Freddie Ljungberg, Edgar Davids en Rafa Marquez (Barcelona) te zien. Ook Ruud van Nistelrooy komt langs. Home Game werd gemaakt door Wieden & Kennedy Amsterdam.

Albert Heijn is samen met Unilever en tv-zender Fox Kids een grootscheepse promotieactie begonnen rond het EK voetbal, onder de verzamelnaam Het Nederlands Elftal Spel.

Hulporganisatie Novib heeft een handige EK-inhaker bedacht. Tijdens de Europese Kampioenschappen Voetbal in Portugal zal iedereen in de ban zijn van de Oranje-gekte en zal heel Nederland aan de buis zijn gekluisterd met een hapje en een drankje. Acteur Cas Jansen, de supermarktketen C1000 en Novib vragen het statiegeld dat van de drankjes overblijft, te besteden aan andere fanatieke voetballertjes, namelijk de straatkinderen van Senegal.

Zie voor tv-commercials:
Albert Heijn (mpg)
Delta Lloyd (mpg)
Dubbelfrisss (mpg)
Nuon (mpg)
Heineken (mpg)


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Ondanks de extra inspanningen van de media en commercie blijven consumenten zeer gereserveerd reageren op de komende EK voetbal. Dit valt te concluderen uit de Oranje-index, een initiatief van TBWABrand Experience Company.

    De oranje-index meet de Oranjebeleving van Nederland in de aanloop naar, en tijdens Euro 2004 in Portugal. Met een heus indexcijfer wordt aan de hand van vier indicatoren de oranje beleving gemeten. De vier indicatoren zijn: de opinie en het gedrag van consumenten, de commerciële en publicitaire aandacht voor Oranje, en de opinie van vooraanstaande voetbalkenners en marketingexperts.

    Antonie van Schendel van TBWA: 'Met het onderzoek willen we de Oranjebeleving in Nederland, en de ontwikkeling daarvan, in kaart brengen. We willen inzichten ontwikkelen in de looptijd en de hevigheid van de Oranjebeleving. Tevens zijn we geïnteresseerd in alle factoren die van invloed zijn op de Oranje index. Elk jaar wordt er onderzoek gedaan naar 'de beste speler', 'kijkcijfers', 'de leukste inhaker' enzovoort. Wij willen door middel van de Oranje index een totaalonderzoek doen naar Oranjebeleving in Nederland.'

    Bron:
    Communicatienieuws

    geplaatst op
  • Omdat details vaak het verschil maken IN voetbal maar ook RONDOM voetbal. Het publiek mist nog het sentiment en de emotie die bij de aanloop naar het toernooi horen. Het is allemaal wat flauw en het resultaat tegen de Belgen speelt ook nog mee. Prikkels worden ook niet afgegeven door de Oranje hoofdrol spelers en de Bondscoaches in het bijzonder. Overigens kan het snel gaan hoor in Nederland. Voetbalopportunisten als wij zijn kan er na een gewonnen wedstrijd een run ontstaan op Oranje atributen.

    geplaatst op
  • Op sommige kantoren zie je het al, maar deze week lijkt de trend pas echt goed door te komen met het EK voetbal in het vooruitzicht: propsport. Een voetbalspel op kantoor waarbij een simpele prop zorgt voor de nodige opwinding; en niet alleen bij voetballiefhebbers.

    Het spel is simpel: stel twee teams samen, leg twee prullenbakken op de zijkant als goal en speel een spelletje voetprop. Om dit spel aan het groter publiek bekend te maken is er een speciale site ontwikkeld waarbij een echte wedstrijdprop kan worden gedownload zodat propsport naar een professioneel niveau kan worden gebracht. HelloGarbage.nl - online afvaldienst voor MKB Nederland - is sponsor van deze site .

    Download de wedstrijdprop op http://www.propsport2008.nl en daag je collega's uit.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.