Reclame-inhaakcompeties EK en OS

30 mei 2004, 11:24

Rond het komende EK Voetbal en daarna de Olympische Spelen organiseert Peter Strating weer verkiezingen voor de beste inhaakuitingen. Gewogen worden uitingen in radio/tv, print en sales promotion.

Voor EK en OS worden aparte jureringen gehouden die de inzendingen beoordelen op creativiteit en originaliteit. In tegenstelling tot vorige inhaakcompetities kan de vakjury ook zelf inhakers voordragen.

Deze gekoppelde verkiezing wordt gepresenteerd als ‘Gouden Inhaakmedailles zomer 2004?. Er zijn Gouden inhaakmedailles voor winnaars van de diverse mediumtypen en inhaakmedailles en oorkondes voor genomineerde uitingen/campagnes. Uiterste inzenddatum is 9 juli voor EK-inhakers en 3 september of OS-inhakers.

Meer informatie: www.strating.biz of via 035-64 00 300 of 020-5174300 (Leads).

Welke EK-inhakers zijn er al gesignaleerd?

Heineken – Schreeuw Oranje naar de cup (.asf; 1,1 Mb)

Heineken – Schreeuw Oranje naar de cup (.mpg; 1,2 Mb)

EK-tab Heineken in messenger van MSN

Online managementspel NationaleVacaturebank.nl

Aanvallen met Nationaal Epilepsie Fonds

(zie ook: marketing-online.nl)

Staatsloterij – 1.000 kaarten voor Maximaal Oranje!

Dubbelfrisss

Holland Casino

BCC

Links naar andere campagnes zijn welkom!

Update

Aanvullende commercials:

De tweede in een reeks voetbalcommercials van Nike is vanaf vorige week in heel Europa op tv. Home Game (.zip) heeft de Franse Arsenal-speler Thierry Henry als hoofdrolspeler. Naast Henry zijn ook de Zweed Freddie Ljungberg, Edgar Davids en Rafa Marquez (Barcelona) te zien. Ook Ruud van Nistelrooy komt langs. Home Game werd gemaakt door Wieden & Kennedy Amsterdam.

Albert Heijn is samen met Unilever en tv-zender Fox Kids een grootscheepse promotieactie begonnen rond het EK voetbal, onder de verzamelnaam Het Nederlands Elftal Spel.

Hulporganisatie Novib heeft een handige EK-inhaker bedacht. Tijdens de Europese Kampioenschappen Voetbal in Portugal zal iedereen in de ban zijn van de Oranje-gekte en zal heel Nederland aan de buis zijn gekluisterd met een hapje en een drankje. Acteur Cas Jansen, de supermarktketen C1000 en Novib vragen het statiegeld dat van de drankjes overblijft, te besteden aan andere fanatieke voetballertjes, namelijk de straatkinderen van Senegal.

Zie voor tv-commercials:

Albert Heijn (mpg)

Delta Lloyd (mpg)

Dubbelfrisss (mpg)

Nuon (mpg)

Heineken (mpg)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    at

    Omdat details vaak het verschil maken IN voetbal maar ook RONDOM voetbal. Het publiek mist nog het sentiment en de emotie die bij de aanloop naar het toernooi horen. Het is allemaal wat flauw en het resultaat tegen de Belgen speelt ook nog mee. Prikkels worden ook niet afgegeven door de Oranje hoofdrol spelers en de Bondscoaches in het bijzonder. Overigens kan het snel gaan hoor in Nederland. Voetbalopportunisten als wij zijn kan er na een gewonnen wedstrijd een run ontstaan op Oranje atributen.


    1 juni 2004 om 10:00
    JurBaart

    Op sommige kantoren zie je het al, maar deze week lijkt de trend pas echt goed door te komen met het EK voetbal in het vooruitzicht: propsport. Een voetbalspel op kantoor waarbij een simpele prop zorgt voor de nodige opwinding; en niet alleen bij voetballiefhebbers.

    Het spel is simpel: stel twee teams samen, leg twee prullenbakken op de zijkant als goal en speel een spelletje voetprop. Om dit spel aan het groter publiek bekend te maken is er een speciale site ontwikkeld waarbij een echte wedstrijdprop kan worden gedownload zodat propsport naar een professioneel niveau kan worden gebracht. HelloGarbage.nl – online afvaldienst voor MKB Nederland – is sponsor van deze site .

    Download de wedstrijdprop op http://www.propsport2008.nl en daag je collega’s uit.


    28 mei 2008 om 17:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!