Reclame als bestanddeel van onze cultuur

Reclame als bestanddeel van onze cultuur

Afgelopen week werd in theater Die Kammerspiele in Hamburg een bijzonder voorstelling gegeven. Acteurs speelden op het podium reclame na en wisten volle zalen te trekken. Directeur Ingeborg Trampe van BBDO in D?sseldorf denkt al aan een vervolg ?Aangezien alle voorstellingen uitverkocht waren, denk ik dat we dit ook in andere Duitse steden kunnen gaan doen.? De Duitse toneelregisseur Dieter Wedel gaat zelfs een stapje verder en spreekt van ?reclame als bestanddeel van onze cultuur?.

Permission speelt hier duidelijk een rol. Als de consument er zelf voor kiest, kan het naspelen van reclame een volle zaal trekken in Duitsland. Het tonen van commercials in de bioscoop levert echter protest op.

Ik ben benieuwd of dit ook in Nederland zou lukken; TV-commercials worden slecht bekeken, protest wordt aangetekend tegen de dode duif van versatel en ook de reclame van Gogo-tours is bij diverse mensen in het verkeerde keelschat is geschoten.

bron: Adformatie.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.