Reclame als bestanddeel van onze cultuur
Afgelopen week werd in theater Die Kammerspiele in Hamburg een bijzonder voorstelling gegeven. Acteurs speelden op het podium reclame na en wisten volle zalen te trekken. Directeur Ingeborg Trampe van BBDO in D?sseldorf denkt al aan een vervolg ?Aangezien alle voorstellingen uitverkocht waren, denk ik dat we dit ook in andere Duitse steden kunnen gaan doen.? De Duitse toneelregisseur Dieter Wedel gaat zelfs een stapje verder en spreekt van ?reclame als bestanddeel van onze cultuur?.
Permission speelt hier duidelijk een rol. Als de consument er zelf voor kiest, kan het naspelen van reclame een volle zaal trekken in Duitsland. Het tonen van commercials in de bioscoop levert echter protest op.
Ik ben benieuwd of dit ook in Nederland zou lukken; TV-commercials worden slecht bekeken, protest wordt aangetekend tegen de dode duif van versatel en ook de reclame van Gogo-tours is bij diverse mensen in het verkeerde keelschat is geschoten.
bron: Adformatie.