Rechter verbiedt Katja-parodie

24 juni 2005, 09:31

Rechter verbiedt Katja-parodieZibb: De parodiecampagne van zoekmachine, iLocal, met een Katja look-a-like is door de rechter verboden. De rechter was van mening dat de advertentie teveel op het origineel lijkt en daarmee inbreuk maakt op het portretrecht.

iLocal: “We hebben niet voor 100 procent gelijk gekregen. Ondertussen hebben we wel mooi een hoop gratis publiciteit behaald. De rechter heeft gezegd dat we ons logo ook in die rectificatie mogen gebruiken. We denken er nu over bijvoorbeeld een hele pagina in De Telegraaf te plaatsen in onze eigen huisstijl, met in een hoekje de rectificatie.

Wordt vervolgd?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    bart

    Er zullen altijd mensen zijn die meesurfen op de creativiteit van anderen. Het is gewoon een heel armoedige manier om aan exposure te komen. Publiciteit hoe negatief ook is publiciteit/exposure. Cheapy cheap, het getuigt niet van enige diepgang, kennis of lef. Het internet gaat om sharen van info en niet om het jatten van concepten. Ik hoop dat de rechterlijke macht dit soort praktijken keihard blijft aanpakken.


    25 juni 2005 om 08:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!