RapidSugar introduceert analysetools voor e-mailmarketing

RapidSugar introduceert analysetools voor e-mailmarketing

E-mailmarketingbureau RapidSugar introduceert drie analysemethoden waarmee klanten meer inzicht kunnen krijgen in de persoon achter het e-mailadres, het verloop van mailingresultaten over een langere periode en mogelijkheden om de respons te verhogen: de Bestands-, Gedrags- en MailingTrendAnalyse.

De Bestandsanalyse geeft inzicht in de opbouw van het e-mailbestand, de inschrijvingsduur en de mate van e-mailgebruik. Met andere woorden: hoe lang blijven mensen ingeschreven, na hoeveel mailings worden ze inactief en welke profielen zijn het actiefst?

De Gedragsanalyse gaat in op de respons als gevolg van een e-mailcampagne. Het doel van deze analyse is te onderzoeken of er indicatoren zijn voor het vertoonde gedrag. Met deze gegevens kunnen toekomstige campagnes beter worden gesegmenteerd en kunnen gedifferentieerde programma?s worden ontwikkeld voor verschillende typen ontvangers in de e-maildatabase.

De MailingTrendAnalyse is ontwikkeld voor bedrijven die periodiek e-mailings versturen, bijvoorbeeld nieuwsbrieven of e-folders met aanbiedingen. De analyse beschrijft het verloop van de mailingresultaten over een langere periode. Naast de trendgegevens over afleverings-, open- en doorclickratio?s bekijkt deze analyse per contentonderdeel hoe goed het scoort. Ook beantwoordt de MailingTrendAnalyse vragen als: in hoeverre heeft de linkpositie effect op het klikgedrag? Met de verkregen informatie kan de marketeer e-mailcampagnes verder ontwikkelen.

Met het volwassen worden van e-mailmarketing neemt het belang van het resultaat van campagnes toe. Daarmee worden ook methoden om de resultaten te beoordelen steeds belangrijker. Product manager Michiel Nicolai: ?Samen met klanten defini?ren we doelstellingen voor de e-mailcampagne. Wat we precies meten, hangt af van deze doelstellingen. Vervolgens bekijken we welke van onze meetmethoden we kunnen toepassen om het resultaat te beoordelen en verbeteren.? Op dat vlak kunnen e-mailmarketeers nog veel winst boeken, is de overtuiging van Nicolai. ?Communicatie kan alleen succesvol zijn als je de persoon achter het e-mailadres leert kennen en begrijpen. Deze analysetools in combinatie met onze kennis en ervaring biedt klanten een uitgelezen mogelijkheid om e-mailmarketing effectiever in te zetten.?

Bron:
http://www.persberichten.com/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.