Rabobank wint usability award 2006

Rabobank wint usability award 2006
, ING Groep
@evr
De recent vernieuwde site van de Rabobank heeft de Usability Award 2006 gewonnen. De jury was van mening dat het duidelijk is dat op alle punten veel aandacht is besteed aan het gebruiksgemak van de site en aan de beschikbare teksten.

Enkele sterke punten die genoemd werden:
  • Zeer heldere hoofd- en subnavigatie
  • Sterke balans tussen product- en ondersteunende informatie
  • Effectieve homepage: duidelijke acties, actualiteit en directe toegang tot relevante content en functies
  • Complexe informatie wordt op een heldere manier gepresenteerd
  • De site is zeer goed toegankelijkheid voor bezoekers met een handicap
Negatieve punten van de site zijn volgens de vakjury de snelheid en de relevantie van de zoekresultaten (zoekmachine). De positionering van internetbankieren binnen het hoofdmenu wordt als onlogisch beoordeeld.

De volledige top 3 van de Usability Award 2006 is als volgt:

  1. Rabobank
  2. Geldshop
  3. Bol.com

Zie ook:


Geplaatst in

Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • vind de indeling product- en thema-ingangen ook niet allemaal even logisch. waarom staat bv 'Beleggen' in het main menu bovenaan en niet tussen de andere producten in de side bar?

    verder wel eens dat -ondanks de complexiteit van het aanbod van de Rab- de site vrij overzichtelijk, toegankelijk en helder opgezet is. zie ook het stukje op mijn log voor geinteresseerden.

    geplaatst op
  • Die laatste vraag kan ik wel beantwoorden.

    Beleggen is een bijzonder type product, omdat er veel meer informatie over is dan voor alle andere producten. Van bijvoorbeeld een betaalrekening of een hypotheek kunnen we de productkenmerken en de tarieven tonen, .... maar dan houdt het wel op. Voor het product beleggen is echter een berg extra informatie beschikbaar: beurskoersen, marktcommentaren, visies, verwachtingen, beursnieuwtjes, technische analyses, etc.

    Daarom hebben we voor beleggen een eigen tabblad gecreëerd. Hier moet een beleggende klant in de toekomst ook zijn portefeuille en transacties onder vinden. Alles op het gebied van beleggen dus op één plaats. Uit interviews met beleggende klanten blijkt dat men daar veel waarde aan hecht.

    Omdat beleggen een eigen tabblad heeft, kon het weggelaten worden uit het linkermenu "Informatie over: " op de homepage. Onze grafisch ontwerper had namelijk (i.v.m. de uitlijning) een sterke voorkeur om het aantal items onder "Informatie over:" te beperken tot 6.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.