PwC: klanten komen “in control”

Een vergelijking van de staat van retail in Amerika, Europa en Azië

PwC: klanten komen “in control”

Hoe staat het ervoor met de internet savvyness van de consumentenaankopen in de wereld? Dat was de insteek voor het internationale onderzoek ‘Customers take control’ (n = 7.005) van adviesbureau PricewaterhouseCoopers (PwC). Het onderzoek vergelijkt de Amerikaanse, Europese en Aziatische staat van online retail. Hieruit blijkt dat we in vergelijking met Amerika en Azië in Nederland geen intensieve shoppers zijn. Gemiddeld kopen we 2,6 product per maand op het web. Ter vergelijking: in China ligt dit meer dan 3 maal zo hoog.

 

 

Online winkelen is vooral populair om gemaksredenen, zo concludeert PwC. Kunnen winkelen op elk gewenst moment (28%), de snelheid (18%) en gemak (11%) zijn vaak genoemde shop motivaties.

 

 

De mogelijkheden van e-commerce vergroot het aantal mogelijke paden tot de aanschaf enorm. PwC stelt vast dat winkelketens veel omzet mislopen omdat zij hun online en offline verkoopkanalen niet voldoende combineren. Daarnaast concluderen de onderzoekers dat consumenten leidend zijn in de multichannel winkelen wedloop.

 

 

Winkelketens zien hun online en offline kanalen nog te vaak los van elkaar. Het advies van PwC is dat winkeliers hun fysieke winkels inzetten als verlenging van de webwinkel. Fysieke winkels dienen zo als showroom waar klanten producten fysiek kunnen bekijken of hun via internet bestelde producten kunnen afhalen.

Credits afbeelding Het Nieuwe Winkelen (HBD).


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.