Procter & Gamble’s Innovatiestrategie: Connect & Develop

Procter & Gamble’s Innovatiestrategie: Connect & Develop
Procter & Gamble's Innovatiestrategie: Connect & Develop
Eerder deze week verwees ik op Upstream al naar een artikel in de Harvard Business Review van deze maand met als titel Connect and Develop: Inside P&G's New Model for Innovation. Een interessant artikel over het innovatieprogramma van Procter & Gamble.

P&G's groei is al jaren niet meer alleen gebaseerd op haar eigen R&D, maar ook op samenwerkingen met klanten, leveranciers, concurrenten, wetenschappers en entrepreneurs. Procter & Gamble hierover op haar Europese website:
We're also changing the way we innovate. Big ideas are no longer the exclusive domain of big Research & Development departments – up to 30% of patents are now filed by small companies and entrepreneurs. Today's ideas are widely dispersed – and the internet makes them easier to share or find. The future of R&D is C&D: Connect & Develop – collaborative networks that are in touch with the 99% of research that we don't do ourselves. We want to keep leading innovation and Connect & Develop is crucial for our future growth.
Partijen die geinteresseerd zijn in het programma en willen samenwerken kunnen daarvoor terecht op de P&G's Connect + Develop Website waar ook een brochure (pdf) is te downloaden.

Leden van Marketingfacts kunnen het HBR-artikel hier downloaden.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.