Procter & Gamble’s Innovatiestrategie: Connect & Develop

14 maart 2006, 06:27

Procter & Gamble's Innovatiestrategie: Connect & Develop

Eerder deze week verwees ik op Upstream al naar een artikel in de Harvard Business Review van deze maand met als titel Connect and Develop: Inside P&G’s New Model for Innovation. Een interessant artikel over het innovatieprogramma van Procter & Gamble.

P&G’s groei is al jaren niet meer alleen gebaseerd op haar eigen R&D, maar ook op samenwerkingen met klanten, leveranciers, concurrenten, wetenschappers en entrepreneurs. Procter & Gamble hierover op haar Europese website:

We’re also changing the way we innovate. Big ideas are no longer the exclusive domain of big Research & Development departments – up to 30% of patents are now filed by small companies and entrepreneurs. Today’s ideas are widely dispersed – and the internet makes them easier to share or find. The future of R&D is C&D: Connect & Develop – collaborative networks that are in touch with the 99% of research that we don’t do ourselves. We want to keep leading innovation and Connect & Develop is crucial for our future growth.

Partijen die geinteresseerd zijn in het programma en willen samenwerken kunnen daarvoor terecht op de P&G’s Connect + Develop Website waar ook een brochure (pdf) is te downloaden.

Leden van Marketingfacts kunnen het HBR-artikel hier downloaden.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!