Procter & Gamble is volgens Amerikaanse retailers succesvolste fabrikant

Procter & Gamble is volgens Amerikaanse retailers succesvolste fabrikant

Procter & Gamble (P&G) heeft de belangrijkste merken van alle levensmiddelen- en cosmeticafabrikanten. Ook heeft de onderneming de beste groei- en winstontwikkeling en de meest transparante bedrijfsstrategie. Dit blijkt uit het “PoweRanking Survey 2003” van Cannondale Associates.

Voor het onderzoek werd aan 300 retailers en fabrikanten gevraagd elkaar te beoordelen op criteria als innovatieve marketing, consumenteninformatie, verkoopteams, merkwaarde en winstgevendheid.

De top-10 fabrikanten bestaat uit P&G dat door 38,1% als beste aangemerkt werd, gevolgd door Kraft (34,7%), General Mills (22%), Coca-Cola, Pepsi-Cola, Frito-Lay, Nestle, ConAgra, Campbell Soup en Johnson & Johnson. De top-10 fabrikanten met de beste marketingprogramma"s zijn Kraft (31,2%), P&G (24,6%), General Mills (23,5%), Pepsi-Cola, Coca-Cola, Frito-Lay, Kellogg, Unilever (8,5%), Nabisco en Kimberley-Clark. De 10 beste retailers zijn Wal-Mart (76%), Target (32,4%), Kroger (27,2%), HEB, Safeway, Publix, Costco, Wegmans, Meijer, Ahold (9,1%) en Walgreens.

Bron: Brandweek


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.