Postorderbedrijf Quelle biedt niets nieuws

Postorderbedrijf Quelle biedt niets nieuws

De postorderaar Quelle is sinds juli 2003 in Nederland aanwezig. Belangrijkste conclusie uit het onderzoek van Metrixlab is dat Quelle niets nieuws biedt naast andere postorderbedrijven.

Ruim 4% van de Nederlandse bevolking heeft al eens iets bij het Duitse bedrijf gekocht. De meeste van hen zijn daar tevreden over, zo blijkt uit een steekproef van 285 Nederlanders door onderzoeksbureau MetrixLab. Maar 29% van de ondervraagden reageert enthousiast op het bedrijf en 21% van hen zal in de toekomst waarschijnlijk iets bij Quelle gaan bestellen. Vooral de opmerking `Niets nieuws naast andere postorderbedrijven` lijkt illustratief te zijn voor de mening over Quelle. 9% van de ondervraagden verwacht dat Quelle nieuw is en anders dan de bestaande postorderaars. Als pluspunten noemt men het brede assortiment, de lage prijzen en de verkoop van eigen merken in plaats van A-merken. Quelle wordt vooral geschikt geacht voor huisvrouwen tussen de 35 en 45 jaar en voor mensen ouder dan 45%. Toch reageren jongeren tussen de 15 en 24 jaar het meest enthousiast op de postorderaar. Directeur Quelle Nederland, Jan Boddaert, laat weten dat zijn bedrijf minder trendgevoelig en rationeler is dan andere postorderaars. Boddaert ziet wel toekomst in de markt voor homeshopping. De omzet in dit segment is sinds 1996 verdubbeld.

Bron:
Tijdschrift voor Marketing nr. 11, p. 6, 1 p.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Nederland heeft er een nieuwe thuiswinkel bij gekregen: het van oorsprong Duitse postorderbedrijf Quelle. Quelle (http://www.quelle.nl) verkoopt zijn producten via een 900-pagina dikke verkoopcatalogus en de website www.quelle.nl Het aanbod is breed en loopt uiteen van leren bankstellen tot jeans-blouses en van vaatwasmachines tot bandplooi-broeken. Met eigen merken wil Quelle kwaliteit op de Nederlandse markt brengen zonder de kosten van een A-merklabel.

    OpinionBar legde Quelle voor aan 285 panelleden. In totaal reageert 29% enthousiast op het nieuwe postorderbedrijf. 21% van hen zal Quelle (zeer) waarschijnlijk in de toekomst uitproberen. De eigen merken krijgen voorlopig het voordeel van de twijfel: 29% verwacht dat een eigen merk van Quelle een hoge kwaliteit heeft terwijl slechts 9% een (zeer) lage kwaliteit verwacht. De helft denkt dat de prijs van een eigen merk product (zeer) laag zal zijn. Slechts 7% verwacht dat de prijs (zeer) hoog zal zijn. In het algemeen wordt Quelle vooral geschikt gevonden voor huisvrouwen (76%) tussen de 35 en 45 jaar (61%) en ouder dan 45 jaar (48%).

    Bron:
    Nieuwsbrief OpinionBar

    geplaatst op
  • Quelle Nederland was al in de jaren 70 op de Nederlandse markt. Begin jaren 80 is Quelle Nederland BV opgericht in Enschede. Er werd samengewerkt met Quelle Belgie en het magazijn stond in Lier vlakbij Antwerpen. De Nederlandse vestiging is midden jaren 80 gesloten.

    geplaatst op
  • er is vorig jaar wat besteld op mijn naam waar ik niets van af weet.toch ligt er een rekening van bijna 1400 euro bij mijn bewindvoerder.wat moet ik doen en hoe kom ik erachterwat er is besteld en wanneer en door wie

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.