Postbank start proef met Skype

21 februari 2006, 07:31

De Postbank biedt klanten als eerste Nederlandse bank de mogelijkheid om via Skype gratis te bellen met Postbank klantenservice. Het gaat hier om een test van drie weken. Vanaf vandaag treffen jongeren en studenten op hun contactpagina’s op Postbank.nl een ‘Skype’ button aan. Daarmee kunnen zij direct en gratis bellen met Postbank klanten-service.

Ron van Kemenade, directeur Postbank: “De Postbank biedt klanten sinds jaar en dag de mogelijkheid om direct te bellen met de klantenservice als zij vragen hebben over hun bankzaken. Skype is een fenomeen en staat aan de basis van de snelle groei van bellen via internet. De Postbank is altijd op zoek naar innovatieve communicatiemiddelen. Het ligt daarom voor de hand dat de Postbank als eerste Nederlandse bank de mogelijkheid biedt om via Skype gratis te bellen met de klantenservice. We doen deze test in eerste instantie bij jongeren en studenten. Zij maken immers al veel gebruik van internet en van Skype om onderling te communiceren. Daarmee zijn zij de ideale groep om op korte termijn gebruikerservaringen te verzamelen en systemen te testen. Daarna gaan we kijken hoe we verder gaan en of we alle klanten de mogelijkheid gaan bieden om via Skype gratis de Postbank te bellen.”

Bron: PCM

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    Boogaarts

    Goed initiatief. Echter ik krijg vaak een echo als ik bel met iemand die skype heeft, hetgeen nogal irritant is als je zaken online wilt regelen.


    21 februari 2006 om 08:20
    Michel

    Apart is wel dat ik al enige tijd terug de Postbank Particuleren vond in skype. Deze staat er nu nog en is gewoon bereikbaar, maar de postbank_jongeren vind je niet terug in skype zelf..


    21 februari 2006 om 09:22
    Laurens

    Prima initiatief..die echo komt doordat de boel niet goed afgesteld staat Boogaarts (vaak doordat er een losse microfoon gebruikt wordt ipv een headset). Ik ga er wel vanuit dat dit met de Postbank niet het geval is. Nu de rabobank nog 🙂


    21 februari 2006 om 09:43
    ErwinVanLun

    Als er nog technische problemen zijn, dan worden die binnenkort vanzelf opgelost. Uiteindelijk kan technisch gesproken straks gratis elke klantenservice bereiken. Maar dat dan ook meteen wereldwijd. Klanten konden al wereldwijd elektronisch bankieren maar moesten nog (internationaal) betalen als ze een vraag hadden. Dat is in de toekomst niet meer nodig. Elke Nederlander kan straks tot in lengte van dagen bij de Postbank blijven (Hooguit de snelheid van de internationale betalingen nog). Maar elke buitenlander in Nederland kan ook gewoon bij de eigen bank blijven. Het zal het globaliseringsproces van de banken alleen maar versnellen.


    21 februari 2006 om 13:31
    Raedts

    Geweldig! Zo komt de postbank als erg vernieuwend in beeld.

    De vraag is of er ook daadwerkelijk een behoefte is aan het openen van een nieuw kanaal. Met name van jongeren blijkt uit recent onderzoek dat deze zich over het algemeen beperken tot één of twee zelf gekozen kanalen.

    Daarnaast wordt het steeds moeilijker om een front office goed te managen wanneer er meerdere kanalen binnen komen als deze niet vanuit één systeem gestuurd worden.

    Ik ben benieuwd naar de resultaten!


    28 februari 2006 om 13:38
    Stefan

    Het is nu 3,5 jaar later, maar Skypen werkt echt niet bij ING. Krijg geen enkel contact!


    4 juni 2009 om 13:40
    ghjukliokss

    заказать продвижение интернет ресурса логин скайпа pokras7777


    27 februari 2017 om 01:58
    CurtisGop

    Мы ценим ваше время и делим с вами общие цели. Ваши продажи для нас главный приоритет.

    smm продвижение заказать логин скайпа SEO2000

    оращайтесь договримся есть примеры работ логин скайпа SEO2000


    6 oktober 2017 om 12:18

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!