Podcast: packaging-succes met Ariane van Mancius

11 mei 2019, 07:00

In deze aflevering van podcast-serie De Namarama Show gaat copywriter en naamexpert Floris Hülsmann in gesprek met Ariane van Mancius, specialist in food en packaging. Over het belang van trends, packaging-successen, haar eigen enerverende carrière en mooie inzichten. Inspirerend!

Ariane van Mancius, oprichter van Now New Next, ontwikkelt verpakkingen en branding voor de foodindustrie met speciale focus op de luchtvaart. De verpakking van een product is voor haar net zo belangrijk als de naam. Ze heeft het vaak genoeg zien gebeuren dat zonder de juiste naam het succes ook uitbleef. En andersom. Van Mancius houdt de trends nauwlettend in de gaten en dat zorgt voor een belangrijk deel van haar succes.

“De verpakking van een product is net zo belangrijk als de naam”

Het carrièrepad van Van Mancius is razend interessant: van de eerste Nederlandse sushi-bar met lopende band (Zento, je hoort nog waar die naam voor staat) tot een miljoenenbedrijf samen met haar man. Maar na een burn-out en moederschap met een paar flinke uitdagingen, heeft ze een bedrijf gevormd dat precies past bij wie ze is en wat ze wil zijn. Met alle succesvolle gevolgen van dien. Juist door ontdekt te hebben wat haar krachten en zwaktes zijn, werkt Van Mancius nu voor de grootste spelers op retailgebied en maakt ze de mooiste dingen.

Van Mancius gaat als een raket, dus blijf opletten, want ze deelt volop mooie en nieuwe inzichten: zoals welke landen het meeste voedsel ter wereld exporteren, of waarom de luchtvaartindustrie nog niet van het plastic af kan. En weet je waarom voeding en duurzaamheid bij de nieuwe generatie zo hoog op de agenda staan? O ja, en blurring… die term komt ook nog een paar keer terug.

Floris Hülsmann
Naamexpert bij Namarama

Naamexpert, copywriter en schrijver van het boek 'Maak je naam onvergetelijk'. Presenteert de marketing-podcast De Namarama Show.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!